Gå til innhold

Trenger hjelp til en skoleoppgave: Hva er god helse for DEG?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God helse er en ballanse mellom å ha det godt både i kropp og sinn.

 

Ha et rimelig godt selvbilde og selvtillit og normal god psyke.

Ellers ha en frisk kropp, spise sunn mat mesteparten av tiden, ikke røyke og drikke for mye, holde kroppen i form med trening eller gå turer i frisk luft.

Hvis en fest i ny og ned, litt junkfood, godteri og andre nytelser gjør en godt og man blir lykkelig av det - er det også god helse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god helse for meg... tja....det er i grunn så mangt.

det mest åpenbare er jo en sunn kropp. en kropp som blir tatt godt vare på via sunn mat og mosjon. et normalt blodsukker, blodtrykk. sørge for å ha et sunt og normalt forhold til helseskadelige produkter. man trenger ikke være fanatisk men man skal kjenne sine egne begrensninger.

 

andre ting jeg mener er viktige for god helse er å være lykkelig, å kunne prestere, utfordringer og opplevelser. man tenker kanskje ikke så mye over det i hverdagen men om man ikke er lykkelig, ikke har noe å "leve" for så gå det utover helsa. man mister energi, man har lettere for å skaffe seg dårlige vaner også baller det seg bare på. ringvikninger.

 

ergo er min konklusjon at god helse er en sunn kropp og en sunn livsstil. healthy body + healthy mind! alfa og omega for en god helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...