Gå til innhold

Flere med 18 mnd gamle barn som våkner flere ganger om natta???


Baremeg

Anbefalte innlegg

Hun har gjort det veldig lenge nå at jeg ser ingen ende på det. Vet at jeg har gjort selv en del feil som at jeg har flyttet inn på hennes rom og ligger i sengen ved siden av. Dette gjorde jeg etter at jeg ikke orket å gå opp til fem ganger om natta frem og tilbake til rommet hennes. Hun er som regel ikke våken lenge.Begynner å gråte, men roer seg hvis hun hører at jeg er der eller at jeg gir henne smokken. Noen har sagt at vi bør vurdere å slutte med smokk, men kjenner at jeg har ikke lyst å ta smokken fra henne ennå. Samtidig så er jeg ganske sliten. Min eldste sov nok natta igjennom fra hun var åtte måneder, og det er vel slik at man forventer at de skal gjøre det når de er så gamle som 18 mnd. Hun har en del jeksler på gang også, men vet ikk eom det er derfor hun våkner, hun har som sagt gjort det så lenge jeg kan huske.

 

What to do???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min sønn er 2 år, og vi har det slik fortsatt......har funnet ut at det hjelper litt med vannflaske i senga + mange smokker (2-3 stk). Kiropraktor har også hjulpet oss litt. Men har ikke så mange gode råd...bare medfølelse....

 

mitt beste, men kjedeligste tips er: legg deg tidlig:-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen råd, mellomste min var også våken flere ganger hver natt i den alderen. Han var det i hele fjor vinter da jeg var gravid, kjempeslitsomt. Han sov i vår seng nesten hver natt. Han bruker smokk, og jeg vil ikke ta den fra han enda. Det gikk heldigivs over, men perioden varte i over 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje alle barn som søv natta gjennom når dei er 6 mnd eller 1 år for den del. Det er større normalområde for dette (også) enn det ein ofte får inntrykk av.

 

Vår eldste var våken fleire gongar om natta fram til ca 13 mnd. Deretter var han som regel våken ein eller to gongar fram til han var ca 2 1/2 år.

 

Lille fyller 3 no i november, og er framleis ofte våken om natta. Dei par siste vekene har ho faktisk sove godt, men før det var gjennomsnittet 4-6 oppvåkningar pr natt, der ho ikkje roa seg før vi kom inn. Ei god natt kan ho sove utan å våkne (eller berre for å tisse/drikke), ei dårleg natt kan ho vere våken 15-20 gongar.

 

Men lille er vel ikkje heilt "normal", ho har slitt mykje med søvnen tidlegare pga uoppdaga matallergi og smerter. Ho har fått diganose nattskrekk, utan at vi er heilt einige i det. Og ho er framleis under nevrologisk utredning, sjølv om vi ikkje forventar at dei finn noko.

 

Forhåpentlegvis er dei par siste vekene ein forsmak på korleis det skal bli framover, no har ho sove over halvparten av nettene utan å våkne (kryss i taket!) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...