Gå til innhold

paracet HJELP meg please


Liiiisa

Anbefalte innlegg

Eg har en liten prins med øreverk og influensa og har fått beskjed om å gi han paracet, han er kanskje i overkant av 10 kg, og jeg ga han en stikkpille i sta for barn 1 1/2- 9 år det er 250 mg, men på pakningen sto det at det var for 12 kg og oppover ?? er dette farlig ?? jeg har seriøst panikk no ;(((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke farlig. men kanskje lurt og ikke mer før i morgen.. slapp helt av.. det er en max dose per dag.. altså 3 tabletter om dagen men nå har du gitt litt mer i en dose og det er ikke farlig.. men hadde du gitt det 3 ganger om dagen ville jeg nok hørte med legevakt men om det bare var denne ene gangen er det ikke farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er vekten en skal gå etter går det nok helt fint fordet.

Men vil du sjekke med noen som faktisk vet ringer du Giftinformasjonsentralen på 22 59 13 00.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan ta det med ro, men jeg er ingen fagperson. Vi har gitt 250 mg flere ganger til vår gutt da han var 10-11 kilo (og over 1,5 år). Og det har ihvertfall ikke vært noe problem! Kommer kanskje litt an på alder også, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, det går bra. Ingen fare sånn for en gangs skyld. Dessuten er han ganske nærme den vekta som er angitt på pakka.

Bare gi ham lavere dose neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...