Gå til innhold

Ang. Lånekassen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som vet om man kan være delvis sykemeldt som student? Og likevel få full utbetaling av foreldrepenger fra Lånekassen? Er meldt opp til 30 stp, men tror ikke jeg klarer å ta alle fagene til jul :( Skal ut i permisjon på vårsemesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du gravid nå? Du vil få foreldrepenger når du har født uavhengig av det som gikk før. Hvis du er sykmeldt, kan du få ettergitt studielån, eller få det omgjort til stipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er gravid nå :)

Men det kom noen nye regler 1.aug angående foreldrepenger, så nå er jeg sikkerlig usikker på ting :s

Nå regnes nemlig foreldrestipendet ut ifra hva du presterte semesteret før permisjon...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres rart ut.

Jeg var sykmeldt hele vårsemesteret og tok ingen eksamener/studiepoeng, men har fått innvilget foreldrepenger for dette skoleåret. Og det var etter august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...men lurer på om dette gjelder fra og med 1.aug. Altså gikk du under den gamle ordningen? Aner ikke...må vel bare ta kontakt med Lånekassen å høre!

Fikk du innvilget sykestipend?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo egentlig bare å søke, så får du jo svar. Eller hvis du er avhengig av å vite før du bestemmer deg for hva du skal gjøre, så ta en telefon eller send en mail.

Jeg fikk omgjort lånet mitt til sykestiped, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...