Gå til innhold

Jeg syns de ekle menstruasjonssmertene blir verre for hver måned, jeg:(


meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Ble verre etter førstemann (var jo ikke noe godt før heller da) og etter andremann er det mye verre. Murringer i mage, hofter, innsiden av lår opp mot underlivet, baksiden av innsiden av lårene på en måte og denne måneden i ryggen til og med (aldri hatt i ryggen noensinne før). Når jeg sier "murringer" mener jeg kraftige smerter som minner om rier de første par cm kanskje. Om man skal sammenligne.

 

Og denne gangen har det startet før jeg begynte blø også. Hele går var vond, men blødningsfri. arrg!

 

:(

 

Håper det ikke blir enda mer ille for hver måned som går, for da kommer jeg til å bli helt sengeliggende de 3 første dagene.

 

Noen som har blitt bedre igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, ja, bedre, men det er fordi jeg går på medikamenter som gjør at jeg ikke har mensen.

 

Det er ganske vanlig med smerteendringer etter svangerskap, men når de når det nivået du beskriver kan det være greit med en sjekk ifht endometriose og andre tilstander som kan gi sterke smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet.

 

Jeg har nevnt det for gynekologen, eller spurt om det er noen sjanse for det. Spesielt siden jeg sliter med ganske kraftige blødninger også. Men han mente det ikke var noe særlig sjanse. Ikke sjekket med lapraskopi da.

 

Skal fjerne sånt slimhinnevevsgreier nå snart pga blødningene. Kan det hjelpe på smertene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært hos gynekologen pga mye uregelmessige blødninger + mensensmerter, han anbefalte meg hormonspiral eller å fjerne livmora. Ingen av delene frister. Var forøvrig ingenting galt med meg sånn ellers, som han kunne se ihvertfall. Skal begynne med tbl pga blødningene, om det hjelper på smertene vet jeg ikke, tror ikke det. Paralgin forte hjelper ganske bra, gjerne med ett glass rødvin på toppen. ;o) Men jeg blir så himla trøtt av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør bare masse hele tiden av hormoner i piller eller spiralform osv jeg. Pralgin forte er utelukket siden jeg kaster opp av det. Og alkohol tåler jeg jo ikke mer. Er bare paracet og varmeflaske som funker for tida. Så da ligger man her med en glovarm varmeflaske... (og syter, beklager det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd paracet og ibux i kombinasjon? Paracet alene funker ikke på noe hos meg. Varmeflaske pleier jeg også å bruke, eller sånn rispose som man varmer i micro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke bruke ibux pga mageproblemer og blødertendser...

 

micro har vi ikke, så varmeflaske er bra for meg da:) Det beste er jo at jeg blir så trøtt at jeg kan sovne. Noe som er umulig uten den disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...