Gå til innhold

Bulimi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget at en ung jente jeg kjenner (snart 16) lider av bulimi. Hva bør jeg gjøre, snakke med moren eller jenta selv? For jeg bør vel si noe? Jeg er ganske sikker på at moren ikke vet noe, og det er litt tilfeldigheter, samt det at jeg selv har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, som gjør at jeg vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde snakke med dem begge! Viktig at moren får vite det slik at hun kan sørge for at datteren får skikkelig hjelp!

Jo yngre man er når man får hjelp for en spiseforstyrrelse, jo større sjangser for å bli frisk.

Viktig at det blir tatt tak i det nå, så ikke jenta ender opp som mange av oss, 30+ hvor livet ennå styres av bulimihelvete... Jeg var 15 år når det startet, og hadde jeg fått hjelp den gangen hadde livet mitt vært veldig anderledes...

Flott at du bryr deg! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med jenta først! Ikke bus ut med til moren uten at jenta vet om det. Dette er sikkert veldig vanskelig for henne, og man vet ikke hvordan moren vil reagere. Jeg hadde selv bulimi på den alderen, og læreren min fant det ut. Han fortalte det til moren min, som reagerte med sinne. Det gjorde ikke saken lettere. Så la jenta få vite det om du vil fortelle det til moren, kanskje forteller hun det selv..

 

Men ja, det er viktig å ta tak i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...