Gå til innhold

Hvaaaa var det jeg saaaa :) (svineinfluensa)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, ingen bombe det.

 

Her i huset tok vi det med knusende ro, og vaksinerte ingen. Tror faktisk tre av oss hadde det også - uten av det var mer enn en mild influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gjett om det ble hysteriske tilstander! Det satt jo mødre her inne med reell dødsangs 24/7. Alle som prøvde å roe ned eller stille spørsmålstegn ved det hele, ble latterliggjort. For man gjør alltid best i å høre på mybdighetene, må vite. Som om ikke all historie viser at at det ikke alltid er lurt, og at det finnes noe som heter helsepolitikk - med skjulte agendaer.

Lykkelig for at jeg valgte å stole på magefølelsen i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å kunne si det. For det var jo rein hysteri, og media hadde store deler av skylda, noe jeg også prøvde å si. Her hadde 4 i familien svineinfluensa, men det var som en helt vanlig influensa. Det eneste var jo at det skapte endel angst for de som hadde svineinfluensa, for de trodde jo nesten at de skulle dø pga de dumme mediene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de fikk det jo til å framstå som svartedauen. Folk turte knapt gå ut av huset, og gravide eller folk som nettopp hadde fått barn hadde direkte hemmende angst. Man burte fått erstatning for tort og svie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det kommer tydelig frem nå. Det var noen leger som turte stå opp mot dette og som sa rett ut at det var hysteri og ikke annet, men de ble latterliggjort og uthengt som uvitende tullinger. Nå kan de endelig si at de hadde rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra VG artikkelen:

Når det gjelder valget av Pandemrix som vaksine anfører DSB at det allerede sommeren 2008 var inngått avtale med produsenten GlaxoSmithKline, og at det derfor ikke var grunn til å forsøke å få tak i en annen vaksine sommeren 2009.

 

 

Fra faktaopplysning på siden av dette:

 

Oppdaget i slutten av mars og tidlig i april 2009 ble de første tilfellene hos mennesker i dette utbruddet rapportert

 

 

Regjeringen visste tydeligvis om dette året før det skjedde!

 

Og de rakk å gjøre avtale med nettopp det firmaet som Thorvald Stoltenberg er en av hovedaksjonærene i.... hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint for deg, men antakelig helt unødvendig dersom du ikke var i risikogruppen.

 

Det var veldig åpenbare økonomiske interesser bak massevaksinasjonen, i fjor syntes jeg det var rart at ikke alle så det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du glad for at du vaksinerte deg? Det viser seg jo at alt bare var overdrevent. Tror du hadde hatt større sjanse for å vinne i lotto 3 helger på rad enn å dø av svineinfluensa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for de har faktisk sneket den inn i den vanlige sesongvaksinen. UTrolig at det er tillat, men det er det tydeligvis. Så nå får man enten svinevaksine, eller ikke sesongvaksine heller. Sånn går det når man forhandsbestiller ti ganger mer vaksine enn man får brukt. Synd ingen land ville ta i mot det som "uhjelp" når vi prøvde oss på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i USa og her tilbys alle barn influensavaksinen (kombi) og USA hadde for få vaksiner i fjor så det er ikke for å bruke opp de som ligger på lager. Alle våre tre barn er vaksinert, uten betenkeligheter. Vi har influensavaksinert barna i årerekker, akkurat som de fleste andre vi kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de har ikke akkurat sneket den inn, siden de opplyste om at de skulle gjøre det, men jeg synes likevel det er betenkelig at man ikke kan velge bort svinevaksine hvis man vil ha vanlig influensavaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak som handler om fryktmaksimering og eventuell unødig vaksinering, ikke en forlengelse av den generelle vaksinedebatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...alikevel vil ikke USA ha våre vaksiner, da de ikke vil bruke den fra GlaxoSmithKline om de så får den kastet etter seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde en nyfødt i huset på den tiden vi tok den, så nei det var ikke helt unødvendig i mine øyne...

 

hva interessene bak var, var ikke det som var mitt fokus...og skulle vi styre unna alt som var økonomisk motivert så var det vel ikke mye vi kunne foreta oss her i verden. Influensaen var reel nok.... og ville ikke ha det i hus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...