Gå til innhold

Fikk beskjed om at jenta vår, på nesten 2 år, er så mye sinna på barnehagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er veldig egen på lekene, og kan få enorme sinneanfall. Vi hadde en konstruktiv prat med barnehagepersonalet ved henting, og har fått råd om å være litt strengere hjemme.

 

Er det mange som har fått en slik beskjed? Syns det er litt ekkelt. Vi har bare henne, og hun er nok litt for mye øyesten til alle i familien.

 

Hun har veldig temperament hjemme også, og er egen på lekene sine, men hun er jo en så god jente også da.

 

Hvordan griper vi an dette skal tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skjønner at alenebarn kan bli litt bortskjemte;) jeg ville kanskje heller ha lært barnet litt etter litt i forhold til deling av leker (og evt andre problemer de henviser til). å overse det vil nok ikke gjøre det bedre for henne i bhg. bhg ansatte gir deg nok beskjeden for barnets beste ikke for å være slemme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei :) De ansatte i barnehagen er helt klart bare veldig profesjonelle :) De må jo si ifra :) Jeg håper bare at det er en ganske vanlig ting å få beskjed om.

 

Jeg har egentlig fått beskjed fra familie at jeg er litt for streng, fordi jeg er så bestemt på at hun skal dele leker, si takk osv. Alle i familien ser henne som helt perfekt, og tror ikke på meg når jeg sier at hun faktisk kan være ganske krevende.

 

Syns bare det er litt vanskelig å forholde seg til trass i så tidlig alder. Hun er veldig kommnikativ, så det er ikke det at hun brenner inne med det hun vil formidle. Håper bare det ikke er en dypere grunn til at hun da tydeligvis er så sint.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med noe så enkelt som at når du og hun leker sammen, at du hevder din rett på lekene og ikke bare gir etter når hun vil ha det du holder i. Det vil gi etterhvert snu på det bildet hun antageligvis har om at hun har førsterett på alt, uavhengig om noen bruker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bare en som nok er blitt ganske vant til å få viljen sin, men når vi leker og han begynner å være egoistisk med lekene sine sier vi at vi ikke vil leke mer hvis vi ikke får låne lekene hans. Det vente han seg ganske kjapt til og tror han deler greit med de andre i barnehagen. Vet en venninne av meg fikk tilbakemelding om at sønnen hennes på to år var ganske sint en periode i barnehagen. De mente det kunne være fordi han var frustrert over at han ikke fikk kommunisert ordentlig til de ansatte og de andre barna hva han mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er aldri egoistisk overfor oss, bare overfor dem som er litt eldre enn henne eller på samme alder.

 

Når det kommer til kommunikasjon, så snakker hun hjemme i setninger, og uttrykker seg lett. Hvordan hun er i barnehagen vet jeg ikke, men jeg har tidligere fått tilbakemelding om at hun snakker overraskende godt.

 

Hun har vært veldig bestemt helt siden hun var et halvt år, og skal ha ting på sin måte. "My way - or the highway". Hun kan være en virkelig håndfull etter barnehagen, og kan henge veldig i skjørtene mine. Jeg har bare regnet med at dette var naturlig oppførsel for et barn på 1,5 år. De sa også i abrnehagen at det er normalt med slike perioder, men at vi gjorde oss selv en tjeneste ved å ta skikkelig tak i det med en gang trassen viste seg.

 

Det skal ikke være lett... :/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...