Gå til innhold

Varmepumpe


oleanna2005

Anbefalte innlegg

Jeg hører strømmen skal bli så dyr i vinter. HVor mye koster ei varmepumpe? Koster de virkelig over 20000? Hvem selger slike? Elkjøp kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varmepumper får du i alle prisklasser, men som med det meste annet så får du det du betaler for. Jeg ville holdt meg langt unna alt de måtte selge på Elkjøp e.l. butikker. Velg et kjent og solid merke, Toshiba og Daikin er f.eks. gode kvalitetsmerker. De koster litt mer, men er vel verdt det. Husk at du jo vil ha med mulig varme for pengene og lengst mulig levetid på pumpen, støynivå er jo også ganske vesentlig. Selv betalte vi 22 000 for en Daikin og er kjempefornøyde.

Dernest ville jeg fraråde at dere monterer den selv. Med noe som er såpass viktig, til en høy pris og med lang levetid, ville jeg vært sikker på at dere har garanti om noe skjer. Monterer dere pumpe selv er dere selv ansvarlige. Prisen for montering er ikke høy uansett.

Du finner liste over forhandlere nær deg på nettsidene til de ulike merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår gjennom en elektriker, og er av merket Mitsubishi. Husker ikke hva den kostet verken for kjøp eller montering, men det er mye bedre å ha varmepumpe enn oljeovner og panelovner når det egentlig er for varmt til å fyre i ovnen :-)

Du kan jo bruke den som aircondition også om sommern hvis det blir for varmt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjøpte vår igjenom en rørlegger, han kjøpte inn stort parti, og solgte de billigere.(vi fikk goder av hans rabatt)

vi har merke carrier, og er veldig fornøyd.hatt vår i 2 år, og ikke noen problemer.

vi ga ca 13500 + montering på 1500.

 

gave fra svigermor,den gangen :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...