vaffeljernet <3 Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 hei. er det noen av dere mammane her som har erfaring med å ha tre veldig tette barn? jeg har selv to små med drøye året i mellom og nå tror jeg jammen meg vi skal ha en til. det vil si at nummer 3 blir født når eldste er 2,5 og minste er 1,5 år. noen som har noen erfaringer og dele? kjenner jeg blir lettere stresset av tanken på muligens tre bleiebarn på en gang.
lille sprelle Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 kjenner noen som har 2 år mellom på de 3 barna de har. Synes det gikk veldig greit med to, men ble utrolig sliten ved graviditet nr. 3. Det går jo fint med dem, men prøv å ha nettverket i orden så du har noen å spille på.
Suprise! Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 Hei! Vi har 3 tette. 3 år og 3 uker mellom den største og den minste Noen bleier fra eller til er vel det siste jeg tenker på. Det jeg syns er vanskelig når dem er så små er å rekke over alt. Holde hus i orden osv....er bombet noen ganger pr dag siden nr 3 kom til Litt kranglig å slik er det jo og,men de er også blitt gode venner . Tror de får det veldig fint sammen opp gjennom årene. Minstemann hadde en periode i sommer hvor han våkent alt fra klokken 2-4 på natten å holdt det gående noen timer. Da han endelig sovnet igjen dro mannen på jobb og de 2 andre sto opp og var klare for dagen Jeg har gått hjemme siden barna kom til verden å man blir fryktelig sliten av og til,men tro meg de fine stundene veier opp mot de tunge! Tror nok ting går mye lettere når de får 2-3 år på seg til ) Ville ikke byttet dem ut for noe! ))
nettie med 4 små Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Hei! Vi har også 3 tette, 2,7år mellom nr 1 og nr 3. Eldste slutta med bleia da før ho blei 2 år så har heldigvis sluppet unna med 3 bleiebarn på en gang hehe Jeg er hjemme med alle 3, eldste har begynt i park noene dager i uken nå i høst. Selvfølgelig slitsomt enkelte dager, men så absolutt verdt det ) Spør hvis du lurer på noe!
Nå er vi seks:) Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Hei.Vi har 4 tette..Vi fikk alle på 2,7 år;) De to første er det ca 19 mnd i mellom , og lillemor ble 1 år 5 dager etter tvillingene ble født. Nå er tvillingene straks ett år, mellomste 2 og eldste 3 og et halvt. Eldste har sluttet med bleie nå, men i en periode hadde vi faktisk 4!med bleie. Hehe, det gikk helt fint. jeg fikk også sjokk og var veldig satt ut da den siste ble til to. Men det er utrolig hva man får til når det først har blitt sånn. Vi har veldig gode rutiner på alt, og det tror jeg er viktig for å komme igjennom dagen lettest mulig, uten altfor mye konflikter. Selvfølgelig er det hektisk, og vi skulle gjerne ha hatt litt mer tid til hvert enkelt barn innimellom.Men man må bare finne muligheter til sånt.Heller vente med rydding osv til alle er i seng. Livet vårt er ikke så mye annet enn barna for tiden.Men gud så gøy vi har det fordet:)De har så utrolig mye glede av hverandre alle sammen.Og vi av de selvfølgelig! Masse lykke til, det går så bra så..
vaffeljernet <3 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2010 takk for fine svar :-) hvordan var hverdagen deres liksom tilrettelagt for å kunnefå flere barn? jeg føler veldig på det praktiske rundt denne evt familieforøkelsen. vi må flytte hvis vi skal få plass til en til, og vi har akkurat flytta hit som vi bor nå, så ser med skrekk og gru fram imot å finne et nytt sted og bo. ikke vet jeg hvordan vi skal få råd til det heller. vi har vel så mye lån som vi bare kan få på nåværende tidspunkt. vi bor i en stor by, så vi kunne jo flytte lengre utenfor, men da må vi bytte barnehage for de to eldste som kommer til å gå i bhg. og flytter vi ut av byen så må vi kjøpe bil. ingenting er på stell. nr2 var jo ikke planlagt hun heller, men denne gangen har vi tom brukt prevensjon for ikke å havne i en slik situasjon. jeg blir gal av og tenke på dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå