Gå til innhold

Tøybleier noen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som bruker eller har brukt dette!

Hvilke er best, alt-i-ett eller lommebleier? Hvor mange bør man ha og i hvilke størrelse? Eller er det kanskje one size fits all... Har ikke helt peiling...

Hva blir kostnaden sånn ca? Og ikke minst har dere vært fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi liker lommebleiene best. De kan man variere innleggsmengden i.

 

Vi er veldig fornøyde med bum genius one size lommebleiene våre. Hvilken type bleie som passer ditt barn er imidlertid individuet, derfor er det vanlig å anbefale å ikke kjøpe for mange av en type før babyen har kommet.

 

Vi har 23 bleier, 3 våtposer og noen ekstra bambusinnlegg. Til sammen har det kostet oss nesten 4000 kroner. Noen av bleiene er kjøpt brukt, noen når de har vært på tilbud. Tøybleier har ellers den fordel at de kan brukes på flere barn, prisen blir dermed ikke å øke for hvert barn. Om man bare får ett barn så kan bleiene selges.

 

Prismessig er det per dags dato desidert billigst med engangsbleier. Så skal du gå for det billigste alternativet så hamstrer du engangsbleier til 5 kroner pakken for hele bleieperioden.

 

Du kan også sjekke om det finnes støtteordninger i din kommune for tøybleier.

 

Vi er veldig fornøyd med vårt valg.

 

Sjekk http://www.tøybleier.no/forum/ eller tettinntil.no om du lurer på mer angående tøybleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer forrige innlegg!

 

Jeg liker også lommebleier best, men det er litt smak og behag. Man må prøve seg fram til hva som passer en selv, og ikke minst hvert enkelt barn. Det kan være lurt å prøve ulike typer, noen få bleier av hver, og så se hva man liker før man kjøper masse bleier av én type. Hvor mange bleier man må ha, og av hvilken størrelse, avhenger av hvor gammelt barnet er, om man har tørketrommel, hvor ofte man vasker, hvor mange skift det er daglig...

 

Du trenger:

antall bleier per dag x antall dager mellom hver vask + bleier til tørketiden + noen ekstra.

 

Så skammelig billige som engangsbleier har blitt nå, er nok engangs fort billigst... Jeg har fått skikkelig TB-dilla, og har brukt mange, mange penger på hobbyen min, for å si det slik! *hehe* men man kan også gjøre TB veldig billig, ved å kjøpe brukt, handle bevisst på salg (sjekk utlandet! kan være mye å spare), benytte seg av støtteordninger etc. TB kan jo også arves. Jeg begynte ikke med TB til førstemann før han var ett år gammel, så jeg "måtte" kjøpe ganske mange TB til magebabyen. Men når h*n vokser inn i bleiene etter storebror, behøver jeg ikke kjøpe én eneste bleie før bleieslutt. Det er også lett å selge pent brukte TB av velkjente merker når barnet har vokst ut av dem.

 

Jeg er veldig fornøyd med TB - selv om jeg ikke har spart så mye penger, har jeg spart veldig mye søppel, og det er så mye mer koselig å sette på en deilig, myk TB i flotte farger enn de kjedelige og litt ekle Libero-bleiene hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang One Size, der varierer det ganske mye mellom merkene... men mange merker er slik at OS kan være litt vel stort til nyfødte, og for smått like før bleieslutt, men det varierer fra barn til barn. Jeg har en stor toåring, og de fleste OS (men ikke alle) er for små. Jeg er litt ja takk begge deler når det gjelder OS og bleier i ulike størrelser - men man må vite at uansett er det en pris å betale. OS i forhold til det jeg har skrevet over (nyfødte/slutten av bleieperioden), size at det blir dyrere, men man vil kunne ha en bedre passform deler av tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte forresten papirbleier den første måneden, da passet ikke bum geniusen og vi orket ikke styre med litt for store bleier som førte til lekasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...