Gå til innhold

påkledning nyfødte..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

holder på å pakke sykehusbaggen, og må pakke med klær til hjemreise for den lille også..

 

Har pakket en ullbody, en velour sparkebukse, sokker, ullsokker, ulljakke til å ha utenpå + lue! Trenger jeg noe mer? Bør vi f.eks. ha med en strømpebukse å ha under velourbuksen?

 

Har også med et godt ullteppe til å pakke rundt henne i bilsetet!

Bor i Oslo, og det har jo vært ganske kaldt her i det siste.. mellom 5-10 grader!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strømpebukse under sparkebuksen ja :) Også pledd over barnet etterpå i bilen. Jeg hadde på mi lille strømebukse når hun kom til i augst..

Husk de små nyfødte ikke klarer å regulere varme skikkelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk! da pakker jeg ned strømpebukse også.. men da trenger jeg kanskje ikke både sokker og ullsokker :)

 

Huff.. dette med påkledning synes jeg er vanskelig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt droppet strømpebukse under velourbuksen av akkurat den grunnen at de regulerer temperatur dårlig. Ta heller et ullpledd over babyen for det er lettere å ta av hvis det blir for varmt i f.eks bilen,

 

Husk at det er lett å kle for mye på de små.

 

Å kle på strømpebukse under en velourbukse i august syens jeg heller er galskap. Greit at de ikke regulerer temperatur når de er så små, men det er faktisk mye farligere å kle på for mye enn for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 17.04. Jeg ville regulert med et pledd enn å ha strømpebukse under en velorbukse. I så fall må du hvertfall ta av buksa når du kommer hjem slik at babyen ikke har på to lag inne. Babyer regulerer temperaturen dårlig og det ikke bra å kle på for mye.

Husk at babyer ser små mennesker, ikke kle på de mer enn hva du ville hatt på selv. Som sagt, ta med et ullpledd i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar alle sammen!!

 

jeg hadde termin på mandag denne uken, så jeg er i dag 40+4! Så veslejenta skal kles på og fraktes hjem i løpet av en uke eller to :)

 

Jeg har nå pakket en strømpebukse, og så ser jeg an hvor kaldt det er den dagen vi skal reise.

Teppe har vi allerede liggende klart i bilen - et godt og varmt ullpledd! :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...