Gå til innhold

Den store barnevogn-tråden


Orchid1998

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er fortsatt tidlig å kjøpe noe vogn (for de som ikke har vogn fra før av da). Men tenkte at vi kunne skrive litt om hvilke barnevogn vi har/har hatt eller hvilke vogn vi har lyst på og hvorfor.

 

Synes det er vanskelig å velge vogn denne gangen. Jeg har 2 barn fra før og har hatt flere vogn: Troll, Quinny Freestyle 3XL og OTH urban jungle. Har solgt alle vognene etterhvert som ungene var ferdige med vogn, så må kjøpe ny for gullet i magen. Tenker litt på Bugaboo, men er fortsatt usikker. Det er flere som sier at den kan være vanskelig å styre, dårlig fjæring osv osv. Så jeg er fortsatt usikker hva det blir til. Var veldig fornøyd med OTH stortsett, men baggen var alt for liten, også sittedelen var vendt fra oss. Tror ikke jeg skal kjøpe den vognen igjen, selv om den var god å trille. Hva om dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann hadde vi en brukt Simo duovogn til å begynne med. Helt ok, men tung... Bor i et varmt land, så bytta t trille ganske tili...har hatt en graco, som hjulet datt av på, en troller som er super sovevogn og en maclaren paraplytrille som vi forguder! Nå med nr to, skal flytte tilbake til kulda, har vi allerede kjøpt en emmaljunga city cross 2011. Elsker denne nye vogna!!!! har en venninne med bugaboo cameleon og den anbefales ikke...har kjørt vogna en del og den falt på ingen måte i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har lenge vurdert TFK Joggster Twist, sidan den har håndbrems. Men no har me byrja å lure litt på ABC Design Cobra, den er ikkje så lett å få tak i, men den vart best i test hjå Forbrukerombudet. Diverre var ikkje TFK med i denne testen, så me er eigentleg like langt. Når det er sagt så kostar ABC-vogna omtrent halvparten av TFK-vogna, OG det følgjer med hardbag, så reint økonomisk heller me veldig mot ABC no...den blir pitte lita samanlagt også. Bonus! ABC-vogna er 2 kilo lettare enn TFK, ein fordel sidan me bur ein stad med masse bakkar. På den andre sida ville jo håndbremsen vore ein fordel av samme grunn...

 

Er det nokon som har erfaring med desse vognene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Bugaboo Cameleon til førstemann og har tenkt til å bruke den denne gangen også. Er kjempe fornøyd med vogna så jeg gleder meg til å ta den i bruk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en TFK joggster twist som vi kjøpte til mini. Vi skal benytte denne på nestemann også, har aldri angret på at vi valgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har EasyWalsker Sky fra forrige, denne kommer vi til å bruke nå også.

Heller aldri angret. Det er den perfekte vognen for meg som er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt x- adventure og den bruker vi denne gang også. Er veldig fornøyd siden man ikke trenger å bytte vogn når ungen er 2-3 år. Det er en duo vogn og vil anbefal det.

 

Orchid - jeg får ikke til å sende deg pm fordi du ikke har profil. Kan du prøve å sende en til meg? Jeg ville gjerne hatt det tlf som du snakket om....på treffet :=) Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ja den barnevognjungelen er vanskelig...

Selv valgte jeg å kjøpe Simmo Duo vogn da jeg skulle ha jenta mi i 2008, og den har jeg enda. Og jeg tror nok med stor sikkerhet at den blir brukt til nr 2 som kommer i april også :)

Det er ei innmari god vogn, der man har separat bag og sportsdel, så du slipper å drasse på mer enn nødvendig. Bagen er stor og god, og det er god plass til voxxipose i den. Luftfylte hjul gjør den kjempelett å trille, og den har helt supre fjøringer. JEg er i allefall veldig fornøyd med den vogna. :)

Lykke til med valget av ny vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Teutonia classic duo som vi elsker! Enkelte synes den er tung, og vanskelig å få med i bil, men vi har ikke følt det problemet.

Grunnen til at vi er så fornøyde med den er sammensatt:

Den er lekker å se på, med en touch av retrostil som vi liker.

Den har de største lufthjula jeg har sett på annet enn en joggvogn.

Den har stor handlekur under, slik at vi greit får med oss to fulle handleposer uten problemer.

Siden den er duo, har vi en stor bag som rommet selv vår store sønn med voksiposen og en veldig grei sportsdel som kan settes på begge veier.

 

Ikke det mest sporty eller innovative valget,og kanskje mer en vogn for bygda enn byen, da den er litt stor. Men definitivt en PEN og praktisk vogn for oss som ikke liker vogner som ser ut som en badebalje eller en allværsjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy syns jeg :) Veldig greit å høre erfaringer fra andre. For min del er det min første vogn som står for tur..vi har bestemt oss for Emmaljunga City Cross 2011 :) Syns den var helt super :) Nå gjelder det bare å få besteforeldre til å "spandere" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A, besteforeldre har en viktig funksjon der, har jeg skjønt... Og de blir fornærmet om de ikke får kjøpe noe;-) Husker min far ble veldig emosjonell da han holdt første datterdatter og "måtte ut å strekke på beina"...

- Det er ikke noe du trenger, vel? Kremt-kremt...¨

- Nei, jeg mangler bare voksipose, men den er jo så dyr...

-Voksipose må du ha, bestemte den stolte bestefar og travet ned på babybutikken og kom tilbake med Rolls Royceversjonen. Jeg ble litt satt ut, for de hadde da allerde kjøpt masse greier til oss og utstyrt leilighet og kjørt flyttelass og jeg vet ikke hva.

- Psst, la ham bare dra kortet sitt, det er lettere for ham enn å uttrykke hva han føler på annet vis, hvisket stemora mi;-)

 

Så lykke til! Det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begge vognene etter nr 1, en Teutonia Pretige med fashionbag og en TFK Joggster twist. Jeg elsker TFK'en, så kunne klart meg med den hvis vi hadde kjøpt en bag, men siden nr bare blir 2 år når nr 2 kommer, er det greit å ha begge. Kommer til å bruke Prestige'n til bagperioden er over og så gå over til TFk'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sååååå lyst på en Emmaljunga City Cross!

Tenker at vi i starten bør ha Citybag eller Hardbag med minikalesje også,

med en mykbag oppi? Jeg har ingen erfaring, så flott om noen har noe erfaring med hva som fungerer best.. Jeg ser for meg at (april)babyen skal kunne ligge i vogna og sove (ute) gjennom vintermånedene, hvis ikke bagen blir for liten?

Noen som vet hvor lenge man kan bruke hardbag, evt hva synes dere om Quadrolift - noen som har brukt den? Kan man sette Quadroliften rett inn i sportsvogndelen? Har bare sett det på bilde, synes det ser litt rart ut? Bør/kan den heller være oppi en Hardbag?

http://www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Anvand_sittvagnen_som_liggvagn/Quadrolift-33.html - Quadroliften kan jo brukes som kjørepose ettersom barnet vokser, og særlig Leatheretteutgaven ser jo fantastisk ut :)

Blir kjempeglad for alle innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...