Gå til innhold

Fly !!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som kjenner til reglene for hvor tett opp mot termin man kan fly? Skal fly om 2 uker, kort tur.. Trondheim-Oslo.. Er da i uke 36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurte gyn om det i går. Hvert flyselskap har sine egne regler. Medisinsk sett er det ingen grense iflg han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det fire uker før, men det varierer litt mellom flyselskapene. Uke 36 er nok litt i grenseland, men hvis du tenker at uke 36 er 35+noen dager på vei er det fremdeles mer enn fire uker igjen (så sant du fremdeles er i denne uken når du skal fly hjem igjen). Sjekk hjemmesiden til det selskapet du har tenkt å fly med. Og husk å ta med bevis på hvor langt du er på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Norwegian er det ihvertfall 4 uker før ul-termin. Fløy sist i uke 32, ble stoppet på gaten, så ha med deg helseskjemaet ditt og ultralydskrivet:) Var forøvrig en særdeles ubehagelig opplevelse, spesielt ved landing, så jeg ville ikke anbefale deg å fly:) Var kun 40 min flytur, forøvrig. Pass ihvertfall på å sitte ved midtgangen, så du kan reise deg og gå litt uten alt for mye pes. Har selv flydd MYE under hele svangerskapet pga spesiell familiesituasjon, er nå i uke 33 og veldig glad for at de siste ukene skal tilbringes i ro og fred hjemme:)

 

lykke til uansett hva du bestemmer deg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige svar.... Gleder meg ikke til flyturen, men det er nødvendig fordi vi skal flytte nå rett før termin. Fra Trøndelag og til Oslo. Regner med at det er mer behagelig enn å kjøre med mannen (9 timer). Det jeg gruer meg mest til er å ha med sønnen min på 2 år.... puh !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...