Gå til innhold

Til alle dere ull damer =)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme å ha blitt litt påvirket siden jeg begynte å henge her inne, så nå består klesskapet til min 14 mnd gamle sønn i ca 60 % ull og 40 % vanlige klær.

 

Jeg elsker nå heldrakter i ull, og sønnen min bor stort sett i slike de dagene vi bare er hjemme..

 

Men om en liten mnd begynner han i bhg, og jeg lurer nå litt på hvordan dere bruker ullklærne deres.. Sender dere ungen i bhg i slike heldrakter? ( som kan minne om pysjer ) Eller har dere vanlige klær utenpå ? Og slike tynne janusbukser feks, har dere strømpebukse under eller hvordan gjør dere det ?

 

Ull skal vel helst være nærmest kroppen?

 

Hilsen uvitende og fersk ullmamma =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ullstrømpebukser og bodyer fra janus og Tom og Trine, og ribbestrikkede bukser og gensere, samt ullfrottekjole, jakke og trøye fra Nøstebarn. Det er en design som fungerer veldig fint ute blant folk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull fra innerst til ytterst i bhg, men ha i bakhodet at ikke alle barnehager ønsker å få barna i heldresser da det tar lengre tid med bleieskift og hele må skiftes i tilfelle uhell... Det er også vanskeligere å regulere temp siden det er alt eller eller med dressene. Todelt er som regel å foretrekke siden jakken da lett kan tas av.

 

Nå for tiden bruker datteren min på tre ullbokser og ulltrøye under ullundertøy, utenpå har hun som regel kjole siden hun går i en varm bhg og sitter lite på gulvet.

 

For krabbende barn på kalde gulv hadde jeg ikke nølt med å ha ullstrømpebukse og ullbukse over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har alltid ull under, uansett, sokker, tights og genser.

Så ser jeg ann dagen. Men kler somregel på han fleece ytterst. Regner det, tar jeg på han regntøy, selvfølgelig. I dag begynte vi med vanter og tykk lue, for i dag var det -1!!! Brrrrr.... Kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy, ullbukse og ullgenser. På ekstra kalde dager har han et ekstra lag ull, og skal de være ute, har han ullfleecedress på først, og tynn reimadress oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når han er inne og leker i barnehagen har han kun ullundertøy på seg...ellers blir det alt for varmt. De er jo så aktive disse ungene, mer aktive enn vi faktisk er klar over selv om de sitter mye på gulvet og leker.

 

Når han skal ut tar de bare på en ulldress utenpå ullundertøyet og så høstdress (uten fòr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...