Gå til innhold

gleder meg til han utro gruvearbeideren skal opp. hohohohoho


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagsavisen har et oppslag i dag om at det hvert år omkommer 12 000 i gruver rundt omkring i verden. Og så strømmer det til hundrevis av journalister for å redde noen få titalls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, det er bare å holde øynene oppe etter Yonni Barrios. Men gjetter han blir nest sist for å utsette det lengst mulig, he he.

 

Tror nok ikke det blir noe kaos.

Han har jo sakt at elskerinnen skal være den som arver han hvis noe skulle skje og kona nekter å møte opp.

Så enten er det en glad elskerinne som jo har vunnet kampen som gir han en klem, eller så er det noen andre i familien. Tror mest på det første.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 14:39.

 

Du skrev dør.. Disse overlevde, de har vært i denne gruven i ca 70 døgn. I to uker visste man ikke om de var i live. De har heller ikke visst om de får de opp av gruven, så JA! Selvfølgelig strømmer det til 2000 journalister. Er du født i går eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp. Og siden det hvert år omkommer 12 000 i gruver, burde kanskje det få betydelig større medieoppmerksomhet enn noen få som overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I motsetning til 14:47, som mangler ethvert saklig argument, er jeg ikke født igår, siden jeg greier å ha en viss kritisk holdning til underholdningsindustrien, her anført av media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det underholdning i dette, uansett hvor mye medfølelse man har med de involverte. Men kanskje det er positivt for gruveindustrien rundt omkring at media er en del av dette. Helst skulle ingen trenge å jobbe under jorda, men når dét ikke er virkeligheten, er det et poeng å få økt fokus på sikkerheten til disse menneskene. Hyggelig at de 33 overlevde disse ufattelige mengdene med stein som raste sammen rundt dem mens de var på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt glimrende at folk blir reddet, men synes bare denne medieinteressen blir mildt sagt merkelig når de samtidig knapt bryr seg om de titusener som omkommer i gruvene. De fleste av de ulykkene kunne vært unngått om myndighetene hadde brydd seg med å lage ordentlige sikkerhetskrav og håndheve disse. I stedet får industriherrene herje fritt med menneskeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange dør, skal man ikke feire dem som overlever???? Mener du at menneskeheten har bedre av et fokus på døden? Hvis vi skal være så realistiske, så er du da motstander av tv?

 

Jeg skjønner hvor du kommer fra, og i de fleste tilfeller stemmer det, men her kan jeg bare ikke si meg enig.

 

Gruver vil bestå så lenge menneskene lever, tror jeg. Det finnes fremdeles mange ressurser i fjell og jord som menneskene trenger i samfunnet vårt i dag og fremover. 12000 dødsfall årlig i gruver, vil bety at nyheter og aviser måtte skrive om dette hver eneste dag for å dekke alt. Tror du menneskene rundt deg hadde brydd seg mere da? Er det noen som gjør noe med de som sulter eller krigsofre? Nei.. Vi snakker ikke om det engang. Vi får det tråkka nedi halsen hver dag, hele tiden, så vi ender opp numne. Ingen reagerer...det er blitt "normalt".

 

Tanken din er god, men du har ikke tenkt så veldig godt igjennom det. Og hvis du tror du har det, så får du tenke litt til..uten for din egen boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er dessuten umulig å sikre en gruve 100% mot ras.. Så vet ikke hvordan de skal få laget det noe mer sikkert. Har du virkelig satt deg inn i gruvedrift??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...