Gjest Gul stjerne Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Det gjelder fliser til kjøkkenet, over kjøkkenbenken og oppvaskkum. Hvilke fliser tror dere blir fint til høyglans hvit innredning, benkeplate i eik og gulv eikeparkett...? Blir veldig glad for svar:-D
NormaJean Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 vil du virkelig ha fliser over kjøkkenbenken.? bare husk at det er mer arbeid med å holde rent da det ikke er glatt overflate. Spesiellt over komfyren så vil fettet sette seg i fugene osv......
Lurvetufsa Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Hei. Er det noe som har glatt overflate så er det jo fliser. Man må ikke ha 5mm fug i mellom. På små flater som ikke får noen belastning så holder det med 1-2mm fug mellom flisen og det er så lite at det kommer ikke til å sette seg fast en kjøttkake der som er vanskelig å vaske vekk. Hvis du vasker de en gang i mnd med godt varmt såpevann så holder det av rengjøring. Flisene kan du vaske med alt mulig av såpe, uten at de blir slitt. Men du får jo ferdige plater som ligner på fliser, men disse kan blir fort stygge med regelmessige vasking. Man får kjøpt glass plater til å ha over benken, i frostet eller klart glass. i mange farger. Det som er stilig også er å finne sin egen farge å male det og ha klart glass over det. Får litt 3D effekt. Men glass koster. Når det gjelder hvit høyglans med eik, så kan du egentlig ha hva du vil nesten. Det hadde vært annerledes hvis gulvet og benkeplaten var forskjellig. Får da blir det tre farger å forholde seg til. Finner du noe som passer til eik, så er du veldig langt på vei. Jeg hadde valgt fliser, ikke koster det så mye så du kan bytte ut hvis du føler for det. Det er slitesterkt og holdbart.
Gjest Gul stjerne Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Ja, det blir nok fliser. På mitt gamle kjøkken var det fliser og jeg hadde ingen problemer med å holde det rent, ble faktisk overrasket over hvor lett skitten løsnet. Lurvetufsa; takk for flott svar:) Nå har jeg funnet noen hvite mosaikkfliser som jeg tror vi går for. Grunnen til at jeg har vært usikker og nå trolig velger trygge, hvite fliser er at jeg vil ha spillerom angående interiør. Jeg har et nydelig gammelt furubord på kjøkket som kontrast til det hvite blanke og den nye eikeparketten. Bordet er på en måte "den tredje fargen og forholde seg til" og grunnen til at jeg safer med hvite fliser. Jeg skal nemlig ha inn et lyseblått tema i form av boller, kanne og en stol, og vil ikke ha altfor mange elementer i samme rom. Bare så dere vet det hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå