Gå til innhold

Noen turnusmødre her? :)


Lille C

Anbefalte innlegg

Hvor mange senvakter/nattevakter jobber dere iløpet av en uke ca? Hvordan synes dere det er å ha seinvakter når man har barn? Er igjen tilbudt enda en senvakt i morgen, blir den tredje denne uka. Skulle egentlig ha fri og hadde sett frem til det iom at jeg har jobbet 5 Lørdager på rad og skulle ha vesla hjemme fra bhg en dag.. Blæh.. Men penger må man ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I snitt to kvelder i uka og forøvrig hver tredje helg. Har 100 % stilling og relativt lang vei til jobb. 1-2 timer på hjemreisen om jeg er forsinket og møter den verste køen. Jeg kommer nok til å prøve å finne en jobb uten turnus etterhvert, men da blir jo penger et tema. Mannen min synes det er veldig kjedelig når jeg jobber kveld og helg, så merker mer og mer at det er lite familievennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 50% vaktbelastning (kveld/natt). Synes det fungerte bra på det viset at jeg leverte sent når jeg har kveld/natt og da henter mannen tidlig. Mannen leverer sent når jeg har dag og da henter jeg etter jobb. På den måten fikk barna en dag fri i uka og korte dager... :o) Men oss alle som familie sammen samtidig ble det jo lite av.

 

Nå går jeg heller over til natt, da kan jeg sove mens de er i barnehagen. Tjener bedre så kan gå ned endel i stillingsprosent... :o) Og så kan vi ha alle kveldene sammen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om senvaktene, så tar aldri ekstra senvakter, om jeg ikke må da.

Nå går jeg over i en ren nattstilling, så da får jeg sove når ungene er i barnehagen, å er på jobb mens de sover, så da får jeg jo se dem like mye som vanlig. Bortsett fra lørdags og søndagsformiddagene når jeg har arbeidshelg.

Har i snitt 3 netter ca pr uke. Men siden jeg har langfriperioder, så jobber jeg stortsett 4-5netter pr uke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har som regel 4 kveldsvakter den uka jeg går kvelden. Andre uka går jeg bare dagvakter. Mannen min jobber motsatt skift. Det er en vanesak, men siden jeg har mye fri på dagtid ellers trenger jeg ikke bruke kveldene jeg har fri på annet enn barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100%, har ca. 2 kveldsvakter i uka og jobb hver 3 helg.

Synes det går veldig greit. Har en man som kun jobber dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...