Gå til innhold

Overrasket over egen reaksjon, vet ikke helt hva jeg skal tro og føle nå..


helene0: jan09+jun11

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg hadde lagt sist svangerskap og vanskelige/dramatiske fødsel bak meg, men ble veldig overrasket over meg selv på 1. kontroll i dag. Da vi skulle snakke om forrige svangerskap og fødsel fikk jeg en reaksjon jeg virkelig ikke ventet meg. Begynte å gråte og kjente på en voksende klump i magen. Kjenner at jeg ikke er helt meg selv enda.

Legen foreslo at jeg skulle gå til en av jordmødrene i kommunen som har spesiell kompetanse på fødselsangst..

Sitter nå med en følelse av at dette kan komme til å bli et vanskeligere svangerskap enn jeg hadde forestilt meg.

Har bestemt meg for å føde et annet sted enn sist og håper det kan skape litt avstand til erfaringene fra sist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Rart med det, hvordan vi kan pakke bort vanskelige opplevelser for så å brått dukke opp igjen når vi minst venter det. Høres ut som du ikke har fått bearbeidet den vanskelige fødselen din,og synes det er flott at du blir tatt på alvor av legen din og henvist til kompetent fagfolk.

Håper du får den hjelpen og støtten du trenger for å få et positivt svangerskap!

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke noe artig når man har det sånn, men tenkte jeg skulle fortelle deg litt om min opplevelse:-)

Jeg fikk førstemann i 06, det var en forferdelig fødsel. Lå nesten to timer med full åpning og tulla ville ikke ut. Epiduralen virket ikke og det var forferdelig vondt. Til slutt ble hun forløst med tang. Livmoren min trakk seg ikke sammen og jeg fortsatte å blø. Pyton. Alt gikk fint til slutt, men det var forferdelig mens det stod på.

Fikk en ny liten pike i 09. Da hadde jeg på forhånd vært på sykehuset for å snakke om min forige fødsel og at jeg hadde angst for det. Men jo mer den forestående fødsel nærmet seg, jo mer følese fikk jeg av at det kan jo ikke være like ille denne gang:) Hva er oddsen for at det skal skje to ganger liksom. Så gikk vannet (akkurat som sist), riene kom og to og en halv time senere var jenta ute. Hadde lystgass som eneste smertelindring. Fødlselen gikk som en drøm. Vondt er det selvfølgelig men belønningen er fantastisk:-)

De sier jo at andre fødsel er mye lettere enn den første, man har jo allerede en som har "banet" vei:-)

Prøv å tenke at det går lettere denne gangen. Jeg er overbevist om at du får en flott opplevelse:-) Jeg venter nå nummer tre. Er veldig spent på fødselen denne gang, de sier jo at nummer tre er en luring:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...