Gå til innhold

Hva kan deres 4 åringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahahaha! Morsomt, kanskje du skulle skrive litt om hva du lurer på? Litt vanskelig å ramse opp alt en 4 åring kan :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt mer konkret enn tappe i badekaret, skru på springen, gå, løpe etc. Trodde det var innlysende jeg? Haha.

For å nevne noe av hva min gutt gjør: Skriver navnet sitt, kan de fleste bokstavene, har nærmest fotografisk minne og en hukommelse vi ikke har sett maken til, kan regne og regner mattebøker for 6-8 åringer, har lrt seg bøker helt utenat og gjengir alt korrekt, er veldig hjelpsom, snill og god sosial intelligens. ++++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra de fem ordene i setningen din var det ikke så enkelt å vite om du tenkte på det motoriske, det psykiske,det sosiale,det fysiske etc.

Fireåringen vår kan skrive flere bokstaver og når han hører en bokstav si hvilket navn som begynner med den bokstaven, kan telle langt og telle til ti på engelsk, han har en god fantasi som kommer godt ut i tegningene og det han maler og lager gjerne fortellinger til det han driver med, er glad i ord og å leke med ord/finne på nye ord eller "språk".

Er god til å resonnere seg til løsninger, flink på konfliktløsning om man hjelper han litt i gang. Flink til å hjelpe til hjemme, kan slå på vaskemaskin og oppvaskmaskin, dekke på bord med riktig antall etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er ulike og har ulike interesser, så noen er lette å "trene" til tall og bokstaver, andre til fysiske aktiviteter osv. Det du beskriver stemmer veldig godt overens med mitt ene barn på den alderen, og de er veldig vanlig at 4 åringer har en fantastisk hukommelse, for så å nesten miste denne litt igjen et par år senere. Min ene var helt ram på Memory, kunne ha alle kortene utpå og han husket så godt som alltid hvor alle lå når han var ca 4 år, slo meg alltid ned i støvlene uten problem. Nå som han er 8 år har han ikke den evnen lenger i det hele tatt og blir ofte slått av lillebroren på 3,5 år som nå er på vei inn i fasen med ekstremt god hukommelse. Det er heller ikke uvanlig at de lærer seg bokstaver og tall og kan skrive navnet og andre enkle ord på den alderen, for så at interessen dabber av igjen og de blir helt normalt flinke på skolen.

 

Fikk litt følelse nå at du er mer ute etter en bekreftelse på at barnet ditt er mer fantastisk enn alle andre, enn at du er oppriktig nysgjerrig på hva andre 4 åringer kan. Ja, barnet ditt er veldig flink, han har tilfeldig en stor interesse for tall og bokstaver, og du kan godt være kjempestolt så lenge du bare ikke blir hoverende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke ute etter bekreftelse. Var genuint ute etter å høre hva andre barn på den alderen mestrer. Hans søsken har vært langt unna hans pestasjonsnivå. Derfor jeg lurer litt i forhold til en evt skolestart. Han regner oppgaver som andre til tredjeklasse har på skolen nå.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nei kjære deg, det er han ikke. Han er supersosial, mange venner, en populær gutt, som tilfeldigvis er en kløpper på veldig mange ting. Sier man en ting til han, så husker han det.

Han er flink i sport, språk, språkforståelse, tall, ja veldig mye i grunn.

 

Nå jobber vi med mennesker med autisme så lenger fra en autist kommer du ikke hva angår ham.

Har flere glupe mennesker i familien med gode utdannelser de også, så sånn veeldig overraskende er det jo i tilfelle ikke.

 

Men her inne hvor janteloven regjerer er det jo "feil" å spørre rundt slike ømfintlige temaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...