Gå til innhold

Dere som kom tilbake til "før"-kropp etter nr 1, hvordan ble det etter nr 2?


abella

Anbefalte innlegg

Endelig, nesten 11 måneder etter fødsel, kan jeg si at kroppen min ser ut akkurat som før jeg ble gravid første gang. Kjempeherlig å hente fram "trangebuksene" mine og se at de passer igjen. De har jo ligget over halvannet år i skapet...

 

Men så begynner jeg å tenke at det kankje passer med nr 2, så da må vel de buksene dyttes inn i skapet igjen og gleden blir kortvarig.

 

Hvor mange av dere som kom tilbake i samme fasong etter nr greide det med nr 2? Og tok det kortere/lenger tid enn med nr 1?

 

Må sies at jeg ikke har giddet å kjøpe noe særlig klær som passer meg med større mage, så følger meg så kjedelig når jeg er gravid/etter-gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk kroppen tilbake etter både nr.1 nr.2 og nå 6mnd etter nr.3 kom er jeg tynnere enn før jeg ble gravid.

Ja jeg ser når jeg lener meg framover at det er bittelitt løsere hus på magen, men når jeg står strak er det ingen som kan se at jeg er 3-barnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, og er også tynnere nå enn før graviditetene. Men puppene er også mindre :-(

Magen er litt slappere, men hadde sikkert hjulpet med litt mer sit-ups!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det har gått 6 måneder siden siste fødsel, og jeg er absolutt ikke tilbake til pre-gravidkroppen.

Noen dager ser det nesten ut som om jeg er gravid fremdeles :-(

Jeg syntes det gikk mye enklere sist, men kan dessverre ikke skylde på annet enn meg selv for for lite aktivitet og for mye sjokolade.

 

Men puppene er like fine, det er jo en trøst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3år etter førstemann hadde jeg nesten 10kilo igjen til før-gravidevekt. 6mndr etter fødsel hadde jeg 17kilo igjen og måtte bruke mammabuksene mine.....

 

Men hadde en meget sunn og aktiv livsstil, som jeg da fulgte opp under hele graviditet nummer to. Som startet da eldste var litt over 3 år...La på meg 10 kilo da, mot 40 kilo første gang,- og var nede i før-gravid-med-førstemann-vekt 3 mndr etter fødsel, uten å gjøre noe for det..Bare levde som før og under graviditet. Har holdt meg sånn siden da :o)

 

SÅ du bør kanskje legge inn et "ekstragir" mtp trening og sunn mat nå, FØR du blir gravid, jobbe for og opprettholde det under graviditet så vil du kanskje bli som du er nå, kjapt etter fødsel....Finnes bl.a en del øvelser som styrker de skrå magemuskler selv om man er høygravid og om du trener kjernemuskulaturen GODT nå før du blir gravid og under graviditeten frem til du ikke KAN det mer, så er mye gjort mtp at magen trekker seg mye kjappere sammen...Iallefall min opplevelse:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter førstemann hadde jeg tilbake min gamle kropp etter bare et par uker. Trodde det skulle gå like greit etter andremann.

 

Men neida!! Denne gangen har jeg måttet trene effektivt for å komme tilbake til min gamle kropp! Og til tross for det, så sliter jeg litt med en slapp magehud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...