Gå til innhold

Hva kan jeg gi pus å spise?? har ikke mer kattemat og får ikke kjøpt det før i mrg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har fått litt brød med makrell i tomat, men han er tydeligvis dritsulten enda:-) Hva annet kan jeg gi han? Han tåler egentlig ikke så mye av den typen mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du gått tom for mat til ungen din? Skam deg... sørg for å sjekke kattematen litt FØR det går tomt neste gang så pus slipper å være sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan spise det meste, men det er klart du skal være litt forsiktig hvis han blir gæærn i magen da...

Kattene mine er spesielt glad i ost og skinke, men hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville anstrengt meg litt ekstra for å få dratt ut og kjøpt mat allerede i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skal jeg virkelig gå å skamme meg fodi du sier det, fysj fysj.

 

Første gang det har skjedd på 7 år, jeg har vært på Ullevåll med datteren de siste tre dagene og trodde maten holdt til i mrg. Kan ikke dra med henne i butikken i dag.

Takk, jeg gir litt leverpostei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten greier seg fint på bare vann en dag eller to. Eller slipp den ut, så kan den finne seg en mus eller en fugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da er det fisk til tining. Jeg tenker det jeg og 12.52, han klarer seg nok bra;)

 

Jeg syns faktisk det er ille at han ikke har mat da, men setter meg ikke ned og skammer meg av den grunn. Glad i pusen vår, men jenta mi trenger mye ro i dag og det teller mer. Da blir det kveite og brød i dag og kattemat i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært litt forsiktig med å gi mer makrell i tomat fordi tomatsausen blir for sterk for en liten kattemage. Egentlig er det mye du kan gi. Fisken du har kan du tine/koke i micro, eller i varmt vann. Leverpostei er supert, og i nøden kan man også gi brødskive most sammen med for eksempel smøreost eller lignende du et han liker. Kanskje blande brød i en saus du vet katten liker. Husk dog at katter ikke tåler laktose så godt, så de blir dårlig i magen av mye melkeprodukter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt ville uansett ikke ha spist noe annet enn det han får til vanlig, og det er de samme to boksene vi veksler på i løpet av uka. Hadde jeg satt fram fisk, brød eller leverpostei, ville den bare ha snust på det og gått sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gi katten din kokt fisk (MÅ koke, hvis ikke kan han bli dårlig i magen, og kokt faller ofte bedre i smak) og kokt ris som moses sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...