Gå til innhold

Dere som har vaskehjelp. Hvor mye betaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg vaskehjelp. Hvor mye er vanlig å betale pr time? Og hva gjør de da i hvor stort hus?

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 250 kr timen inkl mva (hvit vaskehjelp). Hun gjør det vi vil hun skal gjøre...vasker, skifter sengetøy, stryker skjorter.....+ vasker vinduer ol ved behov...

tidligere hadde vi svart...og da betalte vi ca 150 kr timen.

Skrevet

Oki men hvor effektiv er hun da?

Hvor mange timer pr gang? Er hun sånn ekstremt nøye?

Det er 150 jeg også betaler svart... men jeg lurer på hvor jeg kan forvente at skal bli gjort pr time da.

Skrevet

hun er utrolig effektiv (det går unna for å si det sånn....noen ganger litt for fort etter min mening....men....), og ofte har hun med seg en ekstra (og da går det selvsagt raskere). Hvor lang tid hun bruker avhenger av hvor mye vi ber henne gjøre i tillegg til vanlig vasking....

men jeg bruker hele dagen når jeg vasker...og hun bruker 3-4 timer....

Skrevet

150 kr timen (svart). Vanlig daglig renhold. Ved vinduspuss får hun noe ekstra:)

Skrevet

Oki, hun har brukt 4 timer og tatt bad nede, kjøkken og spise stue. Og støvsugd oppe... Jeg bruker ikke så lang tid på begge etasjene. Det er ca 115kvm totalt og da skal hun ikke ta vårt soverom.....

Jeg vet ikke om jeg skal avlyse neste gang? Jeg forventer litt mer når jeg betaler 600 kr.

Hva synes dere?

Skrevet

Jeg er selv vaskehjelp for min tante og mamma, og får betalt ut ifra hva di skulle betalt for noen andre. Tante har STORT hus! Jeg vasker Hennes storebad oppe, støvsuger gangen oppe, og vasker gulvet. Støvsuger og vasker trappen. Støvsuger "fjøsgangen" (der som di går, gjestene går inn "fin inngangen) Så støvsugerog vasker jeg fin inngangen med entrè inn til kjøkkenet. Gjør det samme på kjøkkenet. På stua, støvsuger jeg sofa, stoler, tepper, og resten av gulv + vasker dem. Detter bruker jeg ca 3 timer på. Kommer helt ann på hvordan formen er siden jeg er gravid. Og det får jeg 500 kr for hver gang, og jeg har sagt at jeg skal ha det samme selv om d kanskje blir dager der det går litt tregere med meg pga at jeg er gravid å vil ta d litt roligere:) Gjør det samme hver gang for det er det tante ønsker, og det er et stor hus. Har aldri fått klage hos di andre jeg har vasket hos tidligere, og di har vert kjempe fornøyd. Mamma har midre hus, og der tar jeg bade oppe, e forsåvidt god størrelse på badet der også men ikke gigantisk. Tørker støv, støvsuger stua,kjøkken + vasker. Støvsuger trappen og gangen nede og vasker over gulvet. Det får jeg 300 kr for:) Men sefølgelig hvis det er rent i oppvask maskinen, eller klær som er tørre på stativet så bruker jeg å brette di. Hun er jo mammaen min:)

Skrevet

var den ment til meg?

Skrevet

Nei, nei!!! :-) Absolutt ikke.....svarte på hun med vaskedamen over. Beklager hvis det så ut som jeg svarte på ditt innlegg!

Skrevet

Glemte å svare på hva hun gjør... Hun tørker støv, støvsuger og vasker gulv (er nøye og er under og over alt av møbler). I tillegg skurer hun dusjakabinettet og legger på rent sengetøy. Hun vasker også vindu innimellom. Vi har 210 kvm. Hun rekker ikke over alt hver gang, og bytter derfor litt på vind, kjeller osv...

Det er verdt hver krone!

Skrevet

Om det er første gangen hun var hos deg kan det være derfor det tok litt ekstra tid, er i allefall min erfaring at 1. gangen tar mye mer tid, både fordi det da er litt ekstra skitten og fordi de bruker litt tid på å få rutine på vaskinga hos deg.Men om de fortsetter bruke så lang tid syns jeg det høres lite effektivt ut.

Vi har ca 110 m2 og da bruker de ca3 timer(2 stk i 1,5 time) på vasking og støvtørking + rydding av barnerom (når det er nødvendig) Har hatt hjemmekontor endel ganger de har vært her og syns de holder godt tempo.

Skrevet

tine0810

Hehe, jeg som misforstod:)

Skrevet

tine0810:

kan jeg spørre hvor du bor? i oslo?

Jeg er på utkikk etter en flink vaskehjelp som gjør arbeidet hvitt. Får bare anbefalt vaskehjelper som jobber svart, og det vil vi ikke ha. Hører dessuten at mange av de store vaskeselskapene gjør en dårlig jobb.

Skrevet

Oslo, ja. Men hun har dessverre ikke ledig kapasitet. spurte senest sist uke for ei venninne.

Skrevet

Vi betaler 100 kr timen. De er to sammen som vasker samtidig, og de bruker sammen ca 3 timer på å vaske huset. Så 600 kr annenhver uke.

De støvsuger og vasker alle gulvene, tørker støv, vasker badene og gjestetoaletten, vasker kjøkkenet og skifter på sengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...