Gå til innhold

Når dere sitter på bussen og overhører en samtale


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og en av dem sier noe som dere vet er galt. Sier dere da i fra? I dag hørte jeg f.eks. noen som diskuterte billettprisene, ulike typer reisekort osv., hvor en av dem åpenbart kom med en feilopplysning til den andre. Jeg ble nesten fristet til å si fra, men siden jeg overhodet ikke kjenner dem, holdt jeg munn. Også andre ganger, når folk diskuterer hvor de skal gå av for å komme seg hit eller dit, blir jeg fristet til å si min mening hvis de åpenbart er i villrede selv, men siden de ikke spør meg direkte, er det kanskje best å ikke si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg pleier ikke å få med meg slikt er ikke så opptatt av andres samtaler.

 

men du har jo ikke noe med å skulle blande deg inn uansett. la dem ta feil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende, men mange ganger er man faktisk 100 prosent sikker på at man vet svaret. Det er jo ikke synsinger og meninger jeg sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd før det, jeg hørte noen snakket om hvor de skulle gå av for å komme et visst sted, og det de kom fram til var feil. Da snudde jeg meg og sa fra hvor de burde gå av, så de slapp å gå veldig langt.

De ble bare glade for det, det hadde jeg og blitt..jeg er ikke redd for å snakke med fremmede mennesker, som mange nordmenn er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rene faktaopplysninger, som reiserute og hvor de skal gå av o.l., så sier jeg fra. Det blir de alltid glad for. Skulle bare mangle! Men jeg blander meg selvsagt ikke inn i diskusjoner som har med meninger og holdninger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ting som kan gjøre ting veldig mye lettere for dem kan jeg si ifra. At det dreier seg om medmenneskelig hjelp.

Hvis det er småting som ikke har noe å si, men som de selv finner ut selv senere holder jeg kjeft.

 

F.eks. sto jeg ved siden av ei som skulle kjøpe vintersko til barnet sitt, men plukket ut etter hvilken str barnet vanligvis brukte.

Da sa jeg ifra, klok av skade siden jeg var der selv for å bytte, at de var veldig små i str. så hun burde gå opp minst en str. i forhold til vanlig.

Da sparte hun seg en tur for å bytte og jeg syntes det var rett å blande meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...