Gå til innhold

Litt hjelp fra dere ? Har en sønn på 6 mnd som ikke..


Gjest

Anbefalte innlegg

Liker å ligge på magen, helt umulig for meg å "trene" med han på magen mer en 5 min av gangen før han bryter ut i sinne.

 

Ikke intr. i å ta etter ting som ligger forran han, legger seg bare ned.

 

Generelt lite bevegelig i kroppen.

 

Har vært hos hs, fysioterapaut og kiropraktiker. Han hadde låsninger i 3 virvler etter fødselen men dette er veldig forbedret fra hvordan det var.

 

Er han bare sent ute eller burde jeg være bekymret for motorikken hans og ta han med til hs en gang til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tassen min likte heller ikke å ligge på magen og trene. Men bedre å la han ligge kortere tid på magen (ikke så mange minuttene om gangen) og heller gjøre dette flere ganger enn å la han ligge så lenge at han ble sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Turbotrollet & Lille Sprell♂ :)

 

Pleier å legge han på magen opptil flere ganger pr dag men han ser ikke ut til å bli mer intr. i å være bevegelig på magen. Legger seg ned med engang.

Ble barnet ditt litt senere i utviklingen når det gjelder kravling og rulling? Gutten min vil nemlig ikke rulle heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynner å venne seg mer og mer til det nå.

 

Det jeg har lagt merke til at lille gutten er smart. Han klager og styrer når jeg ligger ved siden av han, men går jeg ut av rommet ser han at det ikke er noen til å ta han opp, slutter å klage og titter opp og rundt lenge. Så jeg legger han på magen når jeg skal kjappe ærender rundt omkring i huset.

 

Ellers ser jeg han er mer samarbeidsvillig når jeg legger han på noe som er litt høyre. Som f.eks sofaen eller senga. Da kan han plutselig ligge lenge og se seg rundt, legge hode ned for å hvile for så å trene litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver å legge ham litt på skrå oppover (altså med hodet høyest) er det ikke fullt så tungt å holde hodet og overkroppen oppe og er en litt "mykere" start på denne treningen. Du kan for eksempel sette deg i sofaen med bena i kors og legge ham på tvers over lårene dine med føttene hans på sofaen og brystet på det øverste låret ditt. Eventuelt kan du legge en pute under brystet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min (også 6 mnd) var lenge sånn som din. Hata å ligge på magen, og ble kjempesint hver gang jeg prøvde. Han har hatt litt skjevheter i nakken, og går til fysioterapeut og manuellterapeut pga det. Nå har han plutselig begynt å like det mye bedre. Vi prøvde som hun over nevner å legge en liten pute, eller et sammenrullet helseteppe under overkroppen hans, da var det lettere for ham å løfte hodet høyere. Vi øvde også på å rulle ved å vise ham hvordan han skal rulle ved hjelp av bena sine, og etter vi gjorde det noen ganger har han fått helt dilla. :) Det er også lurt som andre nevner her å legge ham på magen på f.eks sofaen eller i sengen, på stellebordet e.l., slik at du kan sitte i hans høyde. Da blir det mye morsommere. :) Vi kjøpte også en litt stor buss i tre med store åpninger og store hjul som han kan leke med når han ligger på magen. Dette var et tips fra fysioterapeuten og han synes det er kjempestas å rulle den frem og tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine råd! Jeg pleier å la han ligge på magen oppå brystet mitt, da ligger han ganske lenge av gangen særlig om han kan få lov til å silke litt i ansiktet mitt, hehe <3

 

Tipset med lekebil og helseteppe skal prøves ut og! Akkurat nå sover gullklumpen søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...