Gå til innhold

Stadig svimmel og i går kraftige synsforstyrrelser... 9 u. siden fødsel. Erfaringer?


En til!

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig kraftige synsforstyrrelser i går, så kraftige at jeg måtte legge meg ned, kunne ikke kjørt bil og klarte ikke å lese eller bruke pcen.

 

I dag er jeg svimmel og har hodeppine, og jeg har vært svimmel flere ganger siden fødselen.

 

Har sjekket at jeg har nok blod/jern hos legen ifm kontrollen etter fødsel. Alt var ok for et par uker siden.

 

Hva gjør jeg? Ser det an eller ringer lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev et annet innlegg litt tidligere i dag ang svimmel og endret syn. Merker at nattsynet er dårligere og at noe i øynene mine er anderledes. Jeg har vært mye svimmel og det kommer og går, veldig ubehagelig. Gutten er 5 mnd, fullammer minus et lite grøtmåltid på kvelden, og plagene kom for vel et par måneder siden. Mange tester er tatt hos legen og de viser intet. Leser litt på nett at hormoner kan lage oss svimle i forbindelse med amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ekstremt svimmel den føste uke på sykehuset,og etter det har det blitt mindre av det,men er der innemellom.det virker som svimmelheten og synsforstyrrelsene kommer hyppigere på meg etter hvor sliten jeg er. det er 2 og halv mnd siden jeg fødte.

jeg har også tatt å målt blodtrykket og blodprosent og sånt,men alle prøver er helt fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere! Jeg har også problemer med synet og svimmelhet! Har fått sjekket synet hos optiker, men det er helt fint, men det føles jo ikke bra i det hele tatt! Jeg går på dørkarmer og slikt. Trapper er skikkelig ekle om dagen og det er jo ikke bra med en liten en i armene. Jeg fullammer også minus ett grøtmåltid på dagen og litt flasketillegg på kvelden. Jeg aner ikke hva dette er og det er skikkelig plagsomt. Har blitt markant værre de siste 2 ukene. Optikeren trodde det var hormoner. Skal til fastlegen, men tviler på at han finner noe der..

 

Har ikke tenkt over om det er værre når jeg er sliten, men skal tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er merkelige greier! Hvor gammelt er bebisen? Jeg har også sjekket synet hos optiker, og heller ingenting å spore der - men jeg merker jo at noe er anderledes enn vanlig... Noen som vet noen om dette går over når man ammer mindre? Kom gjerne med tilbakemelding om du merker endring når du kanskje har sovet mer enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille er 2 og halv mnd.jeg ammer ikke da..har ikke nok melk til det.det lille melken jeg har pumper jeg.

 

i dag har jeg hatt en veldig svimmel dag med litt synsforstyrrelser,og natt til i dag ble det litt lite søvn.jeg er ikke oppe om nattan med den lille,for han sover gjennom nattan,men ble litt sent før jeg fikk lagt meg i går.ser ikke ut til at jeg får lagt meg noe tidligere i dag,men kanskje han sover litt lenger i morgen,for han er fortsatt våken og får mat nå.så får se hvordan det er i morgen.

 

jeg har hatt sånne synsforstyrrelser for noen år siden også.. og da hadde jeg ikke født..så om det er hormonelt kan vel diskuteres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Takk for svarene.

 

Var jeg som skrev innlegget. Har vært hos legen, som mente det er aura migrene, og at det er utløst av manglende søvn og stress. Kan godt sees i sammenheng med at jeg nylig har født. Symptomene er visst veldig typiske for aura migrene; synsforstyrrelser i kombinasjon med svimmelhet, slapphet og hodepine.

 

Kanskje det er dette noen av dere andre har og? Legen sa at symptomene også kan relateres til lav blodprosent, men at det ikke var tilfelle hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt migrene i flere år nå så kan jo hende det ligger noe der ja.

hadde legen noen tips da om å få det til å gå over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig svimmel, slapp og sliten etter fødselen og en god stund etterpå. Jeg fikk 8 uker etter konstatert at jeg hadde lave jernlagre selv om hb var helt fin hos legen. Mamma har også slitt med ekstrem svimmelhet men hos henne skyldes det polypper. Men du har vel kanskje fått sjekket begge de delene så er vel ikke så mye til hjelp her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ser det er lenge siden denne tråden ble opprettet, men jeg har samme problem og fant denne linken på en amerikansk side. Forteller at det ikke er veldig vanlig, men allikevel normalt med synsforstyrrelser når man ammer og at de går over når man slutter.

 

Selv merker jeg forverring når jeg er spesielt trøtt, jeg får også noe konsentrasjonsvansker samtidig med synsforstyrrelsene. Det er ubehagelig og litt slitsomt, men utfra alt jeg har hørt og lest, helt ufarlig.

 

http://www.health.com/health/m/article/0,,20412067,00.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Heihei! Vet denne tråden er gammel, men opplever akkurat det samme selv. Har synsforstyrrelser jeg ikke helt klarer å forklare. Tidvis svimmel. Men er ør og litt tung i hodet. Har tatt masse blodprøver og mr av hodet, men legen finner ingenting. Kom cirka 6 uker etter fødselen og nå er baby 4 mnd

Anonymkode: c0caa...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Anonym bruker skrev (På 27.4.2023 den 16.03):

Heihei! Vet denne tråden er gammel, men opplever akkurat det samme selv. Har synsforstyrrelser jeg ikke helt klarer å forklare. Tidvis svimmel. Men er ør og litt tung i hodet. Har tatt masse blodprøver og mr av hodet, men legen finner ingenting. Kom cirka 6 uker etter fødselen og nå er baby 4 mnd

Anonymkode: c0caa...e32

Jeg hadde det helt forferdelig flere mnd etter fødselen. Tok MR og alt som går an å sjekke. Var konstant svimmel, merkelig syn. Men fant ingenting. Nå er det 1 år siden fødselen og det begynner å bli bedre :) 

Anonymkode: 52730...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...