Gå til innhold

Når begynte barnet ditt å snakke/ si ord ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt på 8 månder. Før pleide han å rope "mamaaamamama" dersom han ikke så meg, eller når han var trøtt og lei. Jeg tenkte at han kanskje hadde skjønt at jeg er mamman hans ;-) Men den siste uken har han ikke sagt det.. Tror dere han sa det ubevisst ? Eller kan han glemme ord ? Gleder meg sånn til han begynner å snakke!

 

Ja, så lurer jeg på om barn som er tidlig ute med å krabbe ol. kanskje er sene når det kommer til språk? Eller er det ingen sammenheng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine gutter sa "Mamma" tidlig, men det var også alt de sa.

Yngstemann begynte å snakke først 2mnd før 3-årsdagen. Da sa han "Pappa" for første gang.

 

Eldstemann begynte å snakke rundt 2år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til være bekymret fordi om noen barn er seinere enn andre med talespråket. Kjenner en del eksempler på at de som har begynt å snakke først et år seinere enn søsken, likevel er det som har greid seg desidert best på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at det bare var lyder, og ikke bevisste ord. Men, man kan jo aldri vite.

 

Gutten min er halvannet år, og sier ingenting. Dvs.. han babler som en gal, men ingen gjenkjennelige ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 14 mndr kom det flere ord utenom mamma og pappa. Det var ord som boka, gakkgakk, namnam, lys osv. Ting som er enkle å forstå for en liten hjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta her er 14 mnd og sier mamma, pappa, søsters navn, brors navn, se, der, ha, nei, ja, nam nam, mat, mer, hei, ha det. Det er noe i underkant av hva søsknene sa, men mer en fler av barna på samme barnehageavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...