Gå til innhold

Lapskaus laget med kylling.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kyllingfileter som jeg tenkte å lage lapskaus med. Noen som vet når jeg bør ha de brunede kyllingbitene i resten av lapskausen for at det skal smake best. Hvis jeg putter kyllingen i for sent blir jo de bitene mye "hardere" å tygge enn resten. Kan jeg ha i kyllingbitene helt fra starten eller smuldrer bare kyllingkjøttet opp da?

Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliten2

hei,

det jeg gjoer naar jeg lager gryte med kylling, )jeg bruker som regel en hel oppdelt kylling med bein og skinn) er at jeg steker kjoettet raskt i en stekepanne og salter, bruker toerket hvitloek og pepper. deretter legger jeg det i en ildfast form og putter oppi relativt store biter av loek, gulrot, stangselleri og roed og groenn paprika (potetbiter i forskjellige steorrelser) smaker til med litt mer salt og eventuelle andre urter/krydderier du liker og er vant til. JEg heller saa en boks med opphakkete tomater over det hele og blander det sammen, dekker med litt alufolie og putter i ovnen for litt over en time.

Veldig godt og annvendelig tilallslags kjoett og groensaker, pluss litt mindre aa vaske opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Kanskje jeg kan la være å kutte opp kyllingkjøttet, bare brune og ha det i med grønnsakene. Høres jo ut som det blir mørt og lettygd etter såpass lang tid på varmen. Kan jo bare kutte opp i passende biter for poden når vi skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...