Gå til innhold

Barn (fra 1 klasse) og aktiviteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke himla mye aktiviteter for skolebarn nå til dags? Tenker da på barneidretten,turning,håndball,fotball,speider,skolemusikken,dans og så videre.

Og barna er jo med på alt! Minimum 4 ting pr uke!!

Jeg ser foreldre (halvparten ca) som tar sine barn ut av den ene aktiviteten 10 min før slutt for å rekke neste.

Jeg syns dette er veldig voldsomt,og lurer på hvordan disse barna egentlig har det. Kommer de til å ha magesår før de er 10 år.Får de slappet av? Finnes det ett familieliv sammen med barna her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke jeg vært borti, har to skolebarn selv, inkludert en 1.klassing. Det finnes mye ulikt ja, men alle jeg kjenner har bare barna sine på en, maks to aktiviteter. Mine to går bare på en aktivitet hver. dette tar en ettermiddag i uken på vinterhalvåret og to på sommerhavlåret (minus i ferien). Synes det er nok frem til ca 5. klasse jeg. Da kan de heller øke til to aktiviteter.

Skrevet

SÅ enig.

Bonusungene mine har vært med på alt for mye, og vi merket etter hvert at spesielt gutten ble stresset. Når han endelig skulle ha en stille og rolig helg hos oss klarte han ikke å roe seg ned. Det var full guffe 24 timer i døgnet. Han (moren) satset hardt på både fotball, bryting og tennis en periode. På et halvt år hadde han tre helger som ikke innebar reising i minimum 5 timer en vei for å komme seg på turneringer og cup'er. Og han var åtte år! TIl slutt satte faren ned foten og sa til moren at de fikk finne ÈN aktivitet som han heller kunne fokusere på. Nå går han kun på tennis (fordi det var det han likte best, og mestret best). Og ungen er blitt som ny. Det er fortsatt mange helger som går bort til turneringer, men han har minimum annenhver helg hjemme.

Har en følelse av at når det blir for mye aktiviteter så er det ikke nødvendgvis BARNET som ønsker å prestere...

Skrevet

Mine får bare velge en ting å være med på! Ganske enkelt fordi at de ikke skal bli totalt utslitte. Og i år er første året at de er med på noe. Minstemann på 5år går på idrettskole og eldstemann på 6,5år går på fotball. Ser det er flere her som er med på mange ting og det er de ungene som virker slitne og stressa.

De kan vel like gjerne lære seg med en gang at de ikke kan være med på absolutt alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...