Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #1 Skrevet 13. oktober 2010 Her har vi råd til de vanlige tingene og har stramt budsjett. Når ungene trenger noe ekstra er jeg usikker på hvor jeg skal få penger fra. Da mener jeg litt større ting. Mine barn trenger nye senger etterhvert men jeg kan ikke bruke av krisekontoen (penger til krise som ødelagt vaskemaskin, ekstra dyre regninger osv). Hvordan samler dere sammen nok penger til større ting som ikke er med i budsjettet? Jeg tenker å selge sprinkelsengen og få litt penger der og kanskje få noen til å bidra med det i julegave. Barna får tilsammen 1500 kroner til julegaver fra besteforeldre, oss og venner. Litt kjedelig å ikke få noen leker da? Kom gjerne med tips eller forklar hvordan dere gjør slike ting.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #2 Skrevet 13. oktober 2010 Vi har nå dårlig råd pga arbeidsledighet i 6mnd. I dag har vi ikke råd til middag og et større kjøp kan vi ikke unne oss enda. Vi er nå i en prosess for å få refinansiert lånet - og slikt få mindre utgifter. Så vi ser et lys i tunellen, og håper vi kan kjøpe julegaver. Ang seng: Kjøp brukt! Med et størk maling er det som nytt:) Spør venner og familie om noen har en gammel seng på loftet de ikke bruker. Si også at dere gjerne tar imot brukte barneklær, og leker. Vi har kastet mye opp gjennom årene. Fine ting som noen gjerne kunne brukt, vi fikk bare ikke en forespørsel.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #3 Skrevet 13. oktober 2010 har det litt lit som deg. senger har jeg kjøpt på finn.no eller loppemarked. dresser og annet sesong utstyr handler jeg helst på salg. jeg handler ikke til meg selv annet enn om jeg må. jeg går til frisøren kun 1 gang i året. min krise konto kan bli brukt til viktige ting som barna må ha om jeg ikke finner andre midler. men da har jeg en plan for å betale tilbake til den igjen også. fornuft julegaver er ingen uting. men passer på at de får noe annet også.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #4 Skrevet 13. oktober 2010 Vi har ikke spesielt dårlig råd, men jeg er uansett fan av gjenbruk. Begge ungene har flotte senger som er kjøpt brukt. Klær arver vi mye av, kjøper lite brukt av det, men utstyr, møbler etc har jeg ingen problemer med å kjøpe brukt. Ny madrass og evt et strøk maling, så blir de som nye! Jeg gir også bort eller selger rimelig ting vi ikke har bruk for lengre. Klær gir jeg bort til venninner med yngre barn.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #5 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg er også fan av gjenbruk. Se på finn.no, gjenbruksstasjoner eller spør venner...bekjente. Husk på finn.no gir også noen bort ting gratis. Jeg gir bort når ting som er forlite til venner/bekjente som ønsker, barnehagen som extra tøy, eller prøver å selge billig på byttestasjon. Da vi kjøpte huset sto det igjen en leketraktor som en sykler på med henger som er fra 70 tallet. Gjett om den er populær, spesielt blant unger på besøk kappes om å få kjøre på den. Sønnen min triller på dukkevognen min, hos foreldrene mine den er også fra 70 tallet. Både sprinkelseng og barneseng her er kjøpt på finn.no Har også kjøpt 3 hjul sykkel + mye mer. For å spare inn, handle på tilbud og kjøpe brukt. For å spare handle stort det du vet du bruker mye av som toalettpapir, såpe, vaskemiddel m.m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå