Gå til innhold

Andre lærere her som jobber som vikarer? (eller andre i samme situasjon)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet lærer og her jeg bor er det vanskelig å få jobb. Jeg kjenner flere som har jobber fra 4-10 år som tilkallingsvikarer. Når jeg jobber slik får jeg jo ikke alltid jobbet hver dag + at det er ganske mange ferier og da får man jo heller ikke lønn. Hvordan klarer dere å få nok inntekt til å leve av? Jeg fikk 12 000 i lønn denne mnd og der går 4500 til bhg (2 barn), 2000 til studielån, 3000 til huslån så er det jo andre regninger og mat. Jeg ser ikke hvordan dette skal gå rundt og jeg lurer svært på hvordan andre klarer det. Det er heller ikke garantert intekt i alle mnd og denne mnd var det jo 1 uke høstferie. Jeg har en ekstrajobb i tillegg men der tjener jeg svært dårlig og kun kveldsjobbing slik at vi er avhengig av to biler og betaling av barnevakt så det går ikke. Mannens inntekt går til bil, store deler av mat og regninger, studielån, huslån, klær barna MÅ ha (vinterdress, sko osv (de har kun det nødvendige).

 

Jeg syntes ikke vi har dårlig økonomi sånn egentlig og vi har heller ikke veldig mye lån og jeg lurer derfor på hvordan andre klarer seg. Det kan ofte virke som noen bader i penger selv om de ikke tjener mer enn oss. Jeg lurer også på hvordan dere med vikarjobber gjør det med tanke på økonomi og inntekt. Jeg er bare nyskjerrig og klager egentlig ikke (vi klarer oss fint men har ikke for mye akkurat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner nå å jobbe som fast vikar i skolen.

Din situasjon er min store redsel. Håper det er forskjell på tilkallingsvikar og fast vikar...jeg har vel mer rettigheter ang lønn på røde dager.

 

Mitt vikariat går ut i julen, og jeg er redd jeg ikke vil få nytt vikariat før på nyåret. Er redd kommunen min ser penger å spare på å gjøre det slik.

Jeg må jo da finne meg en ny jobb. For jeg har jo regninger å betale.