Gå til innhold

Finnes det småbarnsforeldre som trenger vekkeklokke på morgenen?


Villa Perlesukker

Anbefalte innlegg

...jeg tviler men om de er her så vær snill og ikke klag så mye om andre ting;)

 

*ønskersegbarnsomsoverlenge*

 

hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg må ha vekkerklokke på i ukedagene, men fordi jeg står opp klokka 6. Men i helger sover vi så lenge vi kan og vil me mindre vi skal noe som gjør at vi må stå opp tidligt. Jeg har alltid vekkerklokke på om vi skal noe for sikkerthetsskyld. Noen ganger våkner snuppa før 6, mens andre ganger sover hun til 10 tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men de har det med å slå til når det ikke passer, hehe... Normalt spretter minst en av våres fire små opp i 6-6.30 tiden (eller før), men var en dag for et par mnd siden når vi måtte rekke noe, skulle være der kl 8. Å sette på vekkerklokke tenkte vi ikke en gang på. Vel, akkurat den ene morgningen sov alle fire (!) helt til kl 7.25... Gjett om vi stresset da? ;-) Har skjedd noe lignende to ganger før også, så vi burde jo lære etterhvert. Å ta på vekkerklokken dersom det er noe viktig altså, men når en aldri bruker noe så er det lett å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker vekkerklokke, men det er fordi jeg skal på jobb og må opp senest kl 7. Det er en slik gammeldags vekkerklokke med batteri, og i forrige uke ble batteriet tom midt på natta så da forsov jeg meg og kom for sent på jobb... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn som sover lenge (til 09 iallefall) men selv jeg jeg skikkelig A menneske og er opp i 7 tiden hver dag. Skulle vært jeg som fikk disse morgenbarna, så dere som er morgentrøtte får sove lenge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he...

Måtte fakisk ha vekkeklokka på om vi skulle noe på morningen frem til lillemor var nesten 2 år.

 

Vi kunne sove til både 9 og 10.

Nå har hun fått det for seg at halv seks , kvart på seks er en fin tid og stå opp på...

 

Blæh.. Syns det er i tidligste laget.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe vi må ha det :) Men har selvsagt måtte stå opp tidlig en gang i blant vi også. Nå vet ikke jeg helt hva du def som tidlig, men i dag våknet eldste lenge etter klokka til sambo som ringer 7.30 og minsten ligger og sover enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for første gang denne høsten måtte ha vekkerklokke på for sikkerhets skyld ;)

Gutta er snart 4 år og 6 år. Som oftest våkner de tidlig uansett, men de dagene vi må opp 6.30 har jeg den på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha vekkerklokke om vi så skal opp klokka ni vi. Treåringen sover rundt m hun får sjansen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn som sover lenge.... dere skjønner det at dere ikke har rett på andre goder fremover i livet...hihi

 

Det er nå ettermiddag for meg og jeg skal snart ta turen til Sverige og shoppe kakestæsj....

 

Hoho.... lenge leve visakortet til gulesider.... håper det ikke tar fyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg trengte det. Her synes poden (15 mnd) det er greit å våkne rundt 5 selv om vi egentlig ikke trenger å stå opp før 7-7.30. Og da synes han det er på tide å begynne å leke litt....

Prøver å tahan oppi sengen til meg for å kanskje få han til å sove litt til, men nei da....

 

Hvis noen har noen supre råd til hvordan jeg kan få han til å sove lengre så mottas disse med stor takk:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå snart 2mnd etter skolestart har endelig eldstemann begynt å sove lenger enn til 6-6.30, så nå må vekkeklokka på for sikkerhetsskyld så vi er sikre på at vi kommer oss opp i rett tid. Men det er jo bare nå i det siste da, før det har det sjeldent vært bruk for vekkeklokke ja. Har brukt det for sikkerhetsskyld om det har vært noe viktig.

 

Og jeg vil mye heler at 5åringen skal sovne om kvelden (helst før kl 9, ja jeg har lært å ikke være kravstor) enn at han skal sove lenge om morgenen. Men han står nå opp før 8 uansett når han sovner!

*gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri trengt vekkerklokke...

Men når jeg skal opp tidlig, så setter jeg på likevel for å sove bedre. Dersom jeg ikke gjør det, bråvåkner jeg stadig vekk for å sjekke om jeg må stå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er avhengie av vekkerklokker, her kan hele huset sove lenge. Hun som var morgenfugl før har blitt en skikkelig syvsover nå.

 

Om ungene mine hadde stått opp tidlig hadde det vært helt greit, det er mye bedre å stå opp klokka fem enn å legge seg klokka fem. Mi eldste ville ikke sove som liten, så ved fem tiden om morran da sovnet hun og sov til klokka ni. Jeg kan ikke påstå at jeg var våken og at det var så morsomt. Men nå hun endelig fant ut at hun skulle sove mer normalt, så sov hun lenge også. Dagen startet ikke før 11 hvertfall..... minsta våknet ved ti tiden som liten, hun sov seg gjennom det meste av baby tiden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må ha vekkerklokka, ellers sover vi til frøkna våkner, og det er rundt halv ti-tida. Hun er inne i én av sine sove-femten-timer-om-natta-perioder. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, vi trenger vekkeklokke.

 

I dag skulle vi vært på helsestasjonen kl.09:30. Det er tiiidlig det! Så jeg satte klokka på ringing og gjett hvem som forsov seg? Det var vi det...

Så nå sitter vi her i pysj og fyrer i peisen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg må det, for min går bare å slår på TVen han.... hehe. han har ingen interesse av å vekke meg før barneTV er ferdig og med nrk super så blir det jo aldri ferdig.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover eldstejenta ofte til halv ni- ni, så hvis vi skal noe spesielt på morgenen må klokka på. Deilig, og nytes så lenge d varer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

You wish! Vekkeklokke brukes ikke, nei. Har en som lyser i taket, men det er mest så jeg skal kunne konstatere at jeg sover litt innimellom, uten å måtte snu meg for å sjekke klokken på nattbordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to vekkerklokker, ei på ett og en på fire og de utløser hverandre, he he.

Men så kan de slå til noen ganger og da og sove lengre. men å forsove seg nå og å forsove seg for ti år siden er litt annerledes. Nå er det bare snakk om en times tid mens en som ti år yngre gjerne kunne våkne på formiddagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe når vesla min våkner er hun som alarmen som bare ringer høyere og høyere.

 

Først er det; Mamamamamampapappaapa

Så er det; Maaammaaa, pappaaaaa

Også er det; MAAMMAAAAAAAA!

 

og da står vi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...