Gå til innhold

Noen som har erfaring fra føden på Rikshospitalet?


hippmamma

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 1.1.11 og lurer veldig på om det er noen som har født der eller skal føde der? Kanskje noen av dere kan fortelle hvordan de er der? Blir så lett skeptisk til sykehus... Viktig for meg at alt er bra :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte 1.mann på riksen. Var veldig fornøyd der. Syns det var litt kjedelig at far ikke kunne overnatte etter fødsel, men ellers traff jeg stort sett bare hyggelige mennesker. Jeg fikk ikke helt kjemi med den ene jordmora, men sånn er det nok overalt. Følte jeg ble godt tatt vare på, og mannen min ble også det sier han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte min første på Rikshospitalet og var superfornøyd! Har valgt Rikshospitalet som fødeplass denne gangen også, har termin 19.1 :) Jeg hadde en veldig god opplevelse der og følte meg godt ivaretatt. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to virkelig flotte opplevelser fra Riksen:-) Forholdsvis rolig og liten føde avd til å være i Oslo. De har 3 vanlige fødestuer og en alternativ. Alle fødestuer har store bad m dusj og badekar. De jeg har vært borti var opptatt av at det var min fødsel og mine premisser. Jeg bestemmte hvordan det skulle være og hvordan det skulle skje. Men jeg hade også kjappe og problemfrie fødsler. Om alt går like greit denne gangen, skal vi føde på Føderiket denne gangen. Det er en liten fødestue som ligger i Pilestredet, men er styrt av Riksen. Er det seteleie, høyt BT el må jeg føde oppe på Riksen. Går nå til alle kntroller hos jordmor på føderiket, der far og søsken også er ønsket. De legger også faktisk opp til kontroller på ettermiddag kveld så søsken og pappa kan bli med! Kjemp damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av høyrisiko svangerskap følges jeg opp på Riksen, og skal da etter planen føde der også, Selv om vi bor i Drammen....

 

Synes det var veldig godt og høre om dere som er fornøyde etter fødsel der.....har termin 20. januar.....

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følges også opp av Riskhospitalet pga risikosvangerskap. Har termin 13. januar. Venter nr fire, og fikk nr en og tre på RH. Har gode erfaringer, bortsett fra at jeg fikk Phetidin med nr tre etter mye slit, og det reagerte jeg svært negativt på.

 

Blitt veldig godt ivaretatt på RH og det er betryggende at det finnes lett tilgjengelig ekspertise, så hvis du er skeptisk til sykehus tror jeg nok du kan føle deg trygg på at du har kommet til rett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så godt å høre at alle har hatt det bra der! Det har så utrolig my å si hvordan man blir tatt imot. Hvertfall når man er førstegangs og gruer seg en smule sånn som jeg.!

Jeg fikk ikke så mye valg på hvor jeg skulle føde jeg da. min samboer har en gen-feil som påvirker hjertet. Kort fortalt så kan hjertet hoppe over slag og stoppe :S Så da er det jo 50/50 sjans for at guttungen vår får det også. Sambo går til kontroller på Riksen, så da var det viktig at vi skulle dit :)

 

Er ihvertfall i de tryggeste hendene da, men leit at ikke faren kan overnatte :/

Jeg har termin 1.januar forresten, så skal bli spennende å se om det ikke blir et lite nyttårsbarn ;)) hehe

 

Hvordan er formen deres? Er dere i full jobb enda? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...