Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg føler meg veldig splittet noen ganger - jeg føler jeg vil ha både i pose og sekk. Jeg vil ha en mann som er ALT jeg ønsker meg, jeg vil ikke være nødt til å velge enkelte egenskaper foran andre. Samtidig tenker jeg at jeg skal være glad jeg har en mann som er glad i meg for den jeg er og behandler meg bra. Har inntrykk av at det er flere som maler begrepet "parforholdet" rosenrødt - det skal være i balanse og fungere utmerket på alle områder... Samboeren min er glad i meg og snill mot meg, og han har mange gode egenskaper. Han er samvittighetsfull ovenfor meg og andre, deltar aktivt i hjemmet med alt som heter klesvask, støvsuging, oppvask og oppussing. Han bærer ved og brøyter snø, bytter dekk på bilen, er praktisk anlagt og sier aldri nei til praktiske tjenester. Han er hjelpsom, ryddig og arbeidssom. Han har kontroll på egen økonomi. Han røyker ikke, drikker lite. Han er glad i dyr og barn. Jeg stoler på han, og vet at han aldri ville vært utro mot meg. På den andre siden mangler han vesentlige ting (i mine øyne) - han har sjelden lyst på sex, enda mindre etter at det har blitt et stadig gjentatt diskusjonstema. Han syns 1 gang i uka er nok, mens jeg gjerne ville hatt mer. Samme med kos og nærhet generelt - jeg får en klem eller et kyss når en av oss drar noe sted og når vi legger oss om kvelden, men vi sitter sjelden inntil hverandre i sofaen og sånne ting. Han gir meg sjelden komplimenter og aldri oppmerksomhet i form av gaver e.l. Jeg oppfatter han dessuten som litt ego iblant - det er mulig det ikke er ren egoisme, men rett og slett at han ikke forstår mine behov, noe som føles litt urettferdig når jeg gjør "alt" og hva som helst for han. Vi har bare vært sammen et år, hvordan skal dette bli om 10 år...? Samtidig får jeg dårlig samvittighet over å ikke være fornøyd med disse tingene, for i bunn og grunn er han er snill og god mann som tilbyr meg et godt og trygt hjem. Stiller vi/jeg for store krav i et forhold i disse tider? Er vi/jeg for opptatte av forelskelse og lidenskap? Dette ble langt, men tankene måtte luftes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå