Gå til innhold

Åååå "mon tro om jeg får oppleve julen?" har satt seg helt fast hos meg.


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Har et par skumle plager, og har endelig fått bestilt meg legetime til i morgen. Har vært så dum å google det som plager meg og bare fått opp det skumleste av det skumle! Kreft..... Sammen med tarmplager som bla cøliaki.

 

Jeg har hatt sår i munnen i over 4mnd. Fikk diagnosen herpes i juli; men ikke noe svar på hvor lang tid det ville ta før det gjekk over. Det verste gjekk kjapt over (svære sår, hevelse i tannkjøttet, følelsen av løse tenner) etter at diagnosen var satt. Da hadde jeg alt vart plaget i en mnd. Etter dette har jeg hele tiden hatt 3-4sår i munnen. Men mindre i str og ikke like vonde.

Jeg har rast ned i vekt, har hovne lymfeknuter over hele kroppen etter det jeg kan skjønne. Når jeg tar meg rundt armhulen kjenner jeg små og forholdsvis myke klumper under huden. (Fra rett over brystene og mot armhulene, og nedover underarmen)

Jeg har samme klumpene i buken. Kom over de i dag når jeg strøk meg over nedkanten av magen.

Først ble jeg glad. Tenkte at det kanskje er en slags reaksjon på vektnedgangen. Fettvev feks. Men så var jeg så dum at jeg ikke greide å la vær å google igjen, og fant at vi har lymfekjertler også i buken. Så da blir det vell det jeg kjenner der også da?

Har et par svære i nakken også. Under begge kjevesidene og to svære under ørene. Der snakker vi nok 2-3cm store i lengde?

 

Ryggen min er også helst stiv, samme med nakken. Har mye vondt i hodet. Her en dag mannen skulle massere ryggen min, for første gang på lenge kom han over en kul i nedkant av venstre lunge. Det var vondt når han berørte den! Det er forøvrig akkurat der ryggen har vært mest vond også. I dagene etterpå har han ikke funnet kulen på samme måte; men han kjenner at "der er noe". Ikke gjør ryggen like vond heller.

 

I morgen skal jeg til lege. & jeg kjenner at jeg venter på å få dødsdommen!!

Har en skikkelig vondt smak i munnen; ene skal på skolen, ei i barnehagen og minste skal bli passet av pappa mens jeg skal inn for å få høre de harde ordene som vil forandre livene til oss alle for fremtiden!

 

 

I kveld har vi koset oss. Jeg badet de to minste og vi stod å laget oss kakao til kvelds. Jeg luktet på sjokoladen vi laget kakao av, og kunne kjenne et hint av lukten av jul. Mmmmm.

Oppgiret sier jeg til lillemor som står å kokkelerer sammen med meg "kjenn, det lukter nesten litt jul. Nå er det ikke så lenge igjen"

Så blir jeg slått av; får jeg oppleve en jul til?

Enn om det går så fort at jeg ikke rekker det, eller om jeg er så dårlig at julen blir ødelagt for oss alle?!

 

 

Åhhh! Jeg både gleder og gruer meg til i morgen.

Håper jeg tar fullstendig feil og at det finnes en enklere forklaring på det hele! Eller at det i verste fall er en "enkel for for kreft som lett kan kureres".

Samtidig så gruer jeg meg så jeg neste både spyr og går i gulvet her. enn om det faktisk vil svirre ord som går mot "kreft" i luften under timene mine. Hva i all verden venter for meg og mine kjære i fremtiden da?

 

Ta vare på hverandre! Hver eneste dag!

En vet ikke hva den neste plutselig vil bringe :/

 

 

Noen som forresten har hørt om noen som har fått diagnosen herpes i munnen, for så å ha noe annet i stede?

Det ble jeg tatt prøver som viste herpes. Hvorfor i all verden går det ikke over slik det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg krysser absolutt alt som kan krysses, og håper du bare "fantaserer" ut i de villeste skogene, og at det ikke er noe alvorlig.

 

Skal tenke på deg imorgen.

Stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at du er bekymret, men jeg krysser alt for at det ikke er noe alvorlig i det hele tatt!

 

Håper du orker å oppdatere oss senere, tenker mye på deg.

 

Klem fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med hovne lymfekjertler etter kroppen har vært syk.

Håper de finner ut av det i dag, og at det ikke er det du frykter.

Nå er du så innstilt på det verst tenkelige at alt annet føles urealistisk.

 

Prøv å senke skuldrene, mye dette kan være.

Kjenner en som også var helt sikker på kreft, raste ned i vekt, fikk dårlig immunforsvar etc. og det viste seg å være cøliaki.

 

Lykke til!

 

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, føler veldig med deg, og kjenner de vonde tankene du har.

Jeg har for et par måneder siden vært gjennom en vond ventetid selv. Det har heldigvis gått over all forventnig. Og jeg er frisk!

Det verste jeg gjorde var å google. Det var da de verste nedturene kom. Symptomer på kreft kan vel alle finne hvis man leter.

Ønsker deg lykke til, og håper du får raskt svar på hva som forårsaker plagene dine - og at det absolutt ikke er noe alvorlig.

Stor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at om du skal til fastlegen med dette for første gangen nå, så får du nok ikke noen veldig negative svar som kreft nå, da blir du sikkert sendt på videre røntgen og undersøkelser, er jo ofte litt venting før man får beskjed om man har kreft eller ikke.

 

Håper selvfølgelig at du ikke har det. Ville bare at du skulle være litt forberedt på det.

 

Masse lykke til og en stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til hos legen. googling er noe av det farligste man kan gjøre når man kjenner på noe, men jeg gjør det selv også:)

 

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare positiv tilbakemeldinger hos legen i dag.

Takk og lov!

Tok en del blodprøver likevell. Men det skyldes nok at legen jeg har er grundig og ikke vil overse noe.

Hadde endelig time hos tannlegen i dag også; som mente at det hele er på retur. (Der tar han nok litt feil siden jeg har sår som er på vei til å poppe frem nå.)

 

 

I`m happy!!

Lykkelig over hver dag jeg får sammen med barna mine, og håper at de "aldri" vil komme til å bli et vist antall av de igjen i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!

 

Jeg tror alvorlig syke (småbarns)mødre gjør inntrykk på alle oss mødre.

Det var forsåvidt de verste tankene jeg hadde i går.

Hva med barna mine, familielivet, oppvekten deres, følelsene, hva må de se og hvem skal ta vare på de. Huff!!

 

Jeg unner ingen å oppleve det.

God bedring til alle alvorlig syke (foreldre)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, samme her, ble veldig lettet på dine vegne!

Har kjent litt på de samme følelsene, ikke fordi jeg har vært syk, men fordi morsfølelsen tar litt overhånd innimellom! Det å bli mor er fantastisk, men det har hvertfall fått meg til å føle på at man ikke skal ta livet for gitt.. som du sier, historier om alvorlig syke mødre -og fedre- gjør sterkt inntrykk, og det gjør meg livredd skal jeg være ærlig!!

Det finns ingen garantier, men det viktigste vi kan gjøre -tror jeg:)- er å ta vare på hverandre og nyte her og nå, man vet aldri hva som kan skje, og det er nok bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...