Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Kom hjem til en ubehagelig overaskelse får ca 3 mnd siden lå vi etter med stømmen og fikk stengevarsel, klarte heldigvis å betale den. Men når jeg kom hjem nå så lå det et brev der det står at de kommer å stenger av strømmen nå på torsdag om den ikke blir betalt! Jeg trodde vi var asjour med strømmen, er mannen min som ordner den men der tok jeg feil! Beløpet er på 9000 kr og jeg vet virkelig ikke hvordan vi skal få betalt den Vi får ikke noe lån så den løsningen finnes ikke. Vi fikk engang hjelp av nav til å få dekt en strømregning så det får vi sikkert ikke igjen. Jeg bare gråter nå, vet ikke hva vi skal gjøre, vær så snill og ikke skriv noe stygt for det er det siste jeg trenger... Har heller ingen famile eller noe sånt å låne av. Har 2 barn på 2 og 4 år og her har det begynt å bli kaldt! HERREGUD hva skal jeg gjøre??!! Dette kommer til å bli en søvnløs natt
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Du ringer strømselskapet i morgen, forklarer situasjonen. Innrømmer at du har surret det til men at du ikke ønsker å være uten strøm pga små barn og ber om en betalingsplan dere kan håndtere.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Kan ikke mannen din få forskudd på jobben? Vet om flere arbeidsgivere som har gått med på å betale en regning for en ansatt i krise og deretter fått igjen pengene over flere lønninger.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Hør med sosialkontoret, dere kan kanskje få lån av dem (må nok betale det tilbake), og snakk med strømselskapet. Ingen av dem kan la være å hjelpe dere, og la små barn fryse!!
Kyllingbein Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 For det første er det forbudt å stenge strømmen når dere har barn. Så det har dem ikke lov til. Ring i morgen, forklar at du vet dere har dummet dere ut men trodde dere av ajour med betaling nå. Videre legger du deg flat og ber dem ordne et fast beløp dere kan betale strømmen på. Gå deretter til NAV og forklar situasjonen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå