Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 ...man ikke bare kan ta lunkent vann fra springen og blande med MME? Hva er egentlig grunnen til at vi varmer opp kaldt vann?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Man koker vannet for å drepe evt bakterier en sart babymage ikke tåler. Om man ikke har mulighet til å koke vann, er det bedre å ta kaldt vann fra spingen, varme det i mikroen og så ha i pulver etterpå. Varmtvannsrørene i spes. gamle hus avgir stoffer som ikke er så bra å få i seg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Man koker vannet for å gjøre det mest mulig rent/sterilt,bakteriene dør ved kokepunktet.Derfor skal også alle flasker og tuter til flaskene kokes for hver gang man bruker dem.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 pga bakterier blant annet, varmt vann fra springen skal man ikke bruke til voksne heller i matlaging!og iallefall ikke til barn!tenk så vondt i magen babyen kan få.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Du kan fortelle ham at i en varmtvannstank lever det masse bakterier og gruff som små babymager ikke tåler og at de kan bli syke av det.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Som alle andre sier over her for å sterilisere vannet. OG å unngå oppløst kobber fra rørene som løses opp i vannet når man tapper varmt vann rett fra springen. Kobber er giftig om man eksponeres over tid. Små babyer har ikke opprettet eget imunforsvar enda og skal ikke utsettes for flerebakterier enn absolutt nødvendig. Man annbefalervel fortsatt koking av alt vann frem til 6 mnd minst? Innen den tiden har den lille kroppen vanligvis klart å opprette et egent immunforsvar som takler bakterier og en kropp som kan skille ut giftstoffer gjennom lever og nyrer.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Hvis varmtvannstanken din holder over en gitt temperatur (60?) og du ikke har gamle kobber-rør i huset, så KAN det tenkes å være helt greit. Husker jeg ble ganske sjokkert da jeg oppdaget at svigermor alltid hadde blandet mme med lunkent vann fra springen. Og hun likeså da hun oppdaget at det ikke var en ok måte å gjøre det på. Jeg hadde sterilisert og kokt, hun tok lunkent kranvann. Hehe.. Man koker til barn under 3 mnd uansett. Jeg har skrubbet på kokingen etterhvert som de blir eldre, rett og slett fordi de likevel ligger og sleiker på golvet og fordi sjansen for å bli syk er så liten. Jeg ville kokt vannet og satt det klar til han, ferdig i rett mengde, på benken. Du er nok litt små"hysterisk" så best å gjøre det slik hvis du virkelig mener at det ikke er ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå