Gå til innhold

hvorfor er hun så ofte tett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lite snuppe på 6 mnd. som er ofte tett i nesen/forkjølt. Når hun var nyfødt var hun tett i nesa, men jordmor sa det kunne være fostervann..men etterhvert ble hun så tett at jeg måtte bruke saltvann i nesa på henne og hun har hatt et par forkjølelser de 2 siste mnd...det surkler i nesa...

hva kan dette være...astma??har ikke hørt noe rart med pusten hennes som jeg har lagt merke til...

jeg kler godt på henne når vi er ute på tur..så tror ikke hun hverken fryser eller svetter seg kald:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke snørrete av astma. Det er en lungesykdom.

Det du beskriver høres bare ut som en tendens til å bli lett forkjølet. Det er mulig ting som polypper kan påvirke, og selvsagt trang nesegang etc.

Skrevet

Tusen takk for svar=)

hvordan kan jeg finne ut av det?om hun har polypper?

var redd for astma jeg, men det er jo egentlig bare snørr(som jeg ikke klarer å få ut!)som ligger å surkler i nesa:S

Skrevet

noen som forresten vet om en slik ting for å suge ut snørr av nesa til barnet?synes ikke de vanlige pumpene funker...:s

Skrevet

Henvisning til ØNH-spesialist, men det tviler jeg på fastlegen vil tenke er nødvendig foreløbig. Selv om hun er mye snørrete er sjansene gode for at hun vokser det av seg.

Snørrsuger synes jeg personlig er ganske oppskrytt, mens det er knalleffektivt med saltvann i nesa - bare sørg for å bruke ca ti ganger så mye som du egentlig tror er nødvendig. En hel ampull til hver skylling f.eks, ikke bare noen dråper.

Skrevet

bruker saltvann(en hel ampull...) o da bli hun så sint at hun "freser" ut snørr...får ikke ut alt da, men litt ihvertfall:) men enda mye som ligger å surkler...

henvisning til ØNH kunne jeg godt tenkt meg, men vet ikke om fastlegen sender oss dit...hun er litt tilbakeholden med å sende folk videre...men kan legen SE om det er polypper?

Skrevet

Jeg tror ØNH-leger kan det, men er litt usikker på hvordan det er med babyer. Jeg vet at en ØNH-spesialist har tittet meg langt opp i nesa med et guffent instrument en gang, via halsen, men om sikten er like bra på veldig små neser aner jeg ikke.

Fastlegen kan det neppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...