Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg er veldig liten og tynn, så det er sjelden folk tar meg for å være en myndig person. Jeg bruker xs i klær, men opplever ofte at de ikke sitter godt nok på, da jeg er litt formløs av meg her og der... En stund etter fødselen veide jeg mellom 46-50 kg, og når jeg ser på bildene av meg fra den tiden, blir jeg overrasket over forskjellen. Der ser jeg litt rund og god ut, og ikke minst sunn og blid. På dagens bilder har jeg mørke ringer under øynene, rynker (!! Og jeg er bare 22 år...) Er veldig tynn i ansiktet, så jeg føler at jeg ser ut som en dopmisbruker eller noe. Vil så gjerne legge på meg og se sunn ut igjen! Men jeg er utrolig småspist av meg. Så jeg trenger tips til hva det er jeg kan spise for å legge på meg, og hvor ofte det er lurt at jeg spiser. Kommer sikkert til og få tips om junkfood og godteri, men har prøvd og fete meg opp på godteri i flere år...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Junkfood og godteri er nok ikke riktig vei å gå. Min anbefaling, spis ca hver 3 time (selv om det bare er en neve nøtter), spis variert. Kjøtt er bra! Eller kan det hjelpe å bygge opp muskler om du ikke er særlig muskeløs.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Nei, jeg synes ikke det er noen god ide å fete deg opp på godteri. Feter du deg opp på sunn mat i stedet vil du ikke bare være sunnere men se freshere ut:) Hvis du venner deg til å spise veldig regelmessig vil kroppen som regel venne seg til det og bli sulten til de rette tidene også Feks hver tredje time. Bruk mye sunt fett (olivenolje, avocado, fet fisk, nøtter, siden du skal opp i vekt er det bare å peise på med dette om du liker det:)), proteiner i alle måltider (bygger du litt muskler blir du mer formfull.) og spis karbohydrater i form av grovt brød, fullkornspasta/ris - så mye du orker til alle måltider. Du burde trene også. Kanskje ikke så mye kondisjon siden det forbrenner kalorier, men styrke. Muskler vil få deg til å bli mer formfull; tunge vekter, få repetisjoner, store muskelgrupper. Du vil ikke ende opp som bodybuilder, fordi da må man ha tilførsel av testosteron. Husk både protein og karbohydrater rett etter trening. Trener du uten å fylle på med en gang vil du oppnå det motsatte av det du vil:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå