Gå til innhold

Kjøpepress på skolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en skolegutt, og han fikk nylig med en katalog hjem fra University. Der har skolen bestilt logo, og vi fikk med eget påloggingsnummer og bestillingsfrist.

Ja, jeg vet at det er frivillig, men det er jo ikke så kjekt å være eneste i klassen som ikke får genser. Og det er klart gutten fikk lyst på det som var avbildet.

Genserne blir delt ut på skolen også.

Men alle genserne kostet ovet 300 kr + ekspedisjonsgebyr på 50 kr. DET synes jeg rett og slett var i overkant for en collegegenser.

Ja, vi tar oss råd til det - men jeg synes likevel at det var en stiv pris. Finnes det virkelig ikke noe rimeligere på markedet ? Bestilte en enkel hettejakke, og den må vi totalt betale 430 kr for med alt.

Er det ok at skolene står i bresjen for denne typen kjøpepress ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skolegenser burde sponses av skolen. Men det er vel omvendt - de får nok en bonus for å selge akkurat denne type genser.

Hadde sendt en mail til rektor, og bedt om å bli fritatt for reklame rettet mot barn.

Men når det er sagt; Det er lov å si nei takk til genseren da.

Skrevet

Klart man kan la være å bestille, men det er ikke et reellt altenativ egentlig.

Skrevet

slikt kjøpepress er ikke lov

Skrevet

Er dette engang lov?!

Hva får klassen ut av dette?

Skrevet

Dette er HELT vanlig desverre :(

har kjøpt disse et par ganger jeg også. barnehagen gjør også dette.

Det d\verste er at skolen/bhg har tegnekonkurranse blant barna først om hvilket motiv som skal være på genseren...

Det er jo ikke gøy når ungene har blit sysselsatt av lærere/bhgansatte til å være med på konkurranse og dermed forespeilet at de skal få genser med vinnermotivet, og så kaste betalingsansvaret over på foreldrene :(

Skrevet

HI her.

De hadde ikke tegnekonkurranse på skolen så vidt jeg vet, men tipper de har hatt det før. For logoen inneholder en barnetegning.

Katalogene de fikk hjem i meldemappen var ferdigtrykt med skolens motiv på bildene også.

Ja, det er reklame rettet mot barn.

Ille om det er vanlig.

Skrevet

Hvilken skole holder på slik...?

Skrevet

Vil ikke opplyse her hvilken skole barnet mitt går på... HI

Skrevet

Ser jeg reagerte annerledes på tilbudet om å kjøpe skolegensere enn dere, jeg ble nemlig glad for at barna kunne få muligheten til å få kjøpt seg slike fine skolegensre, det fikk aldri jeg muligheten til, men jeg husker fra da jeg var lita hvor morsomt det var å ha noen plagg likedan som min venninne!

Hos oss var det eldstemann som fikk tilbud om å kjøpe klær med skolens logo på, da våre andre barn gikk i bhg enda dengang vi fikk tilbudet. Jeg var så ivrig at jeg uansett bestilte fullt sett med genser, bukse og t- shirt også til eldste jente, som begynte på skole året etter. Kjøpte også¨fullt sett med flere t- shirts, en genser, en bukse, samt en god kose "fleece" genser til eldste. Jeg bestilte faktisk så mye at jeg ble oppringt av rektor, som ville forsikre seg om at det stemte at jeg hadde handlet for flere tusen kroner..

men skjønner at noen kan synes dette er kjøpepress altså, full forståelse for det, men slik vil det jo nødvendigvis være, om dog på andre måter, som feks forventninger om egenbetalinger på skoleturer osv..

Skrevet

Dette er jo reklame rettet mot barn, ikke lov! Og det var veldig dyrt med 430 kr for en genser. De burde jo helt klart vært mye billigere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...