Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg var på Ikea i dag å hele det omerådet foran kassene var fylt med julestjerner, juletrepynt og masse annet. Butikkene er allerede invadert av juleting. I midten på oktober! Det er ikke bare der men flere steder. Synes det er så dumt at man skal bli lei av jula før den i det heletatt kommer.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Man ser det man vil se. Jeg lukker øynene for slikt, og tar heller alt inn i desember.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Ja-julemarsipanen sto ved kassen på ICA å lyste her om dagen og!
LinnisR83 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg syntes ikke det gjør noe. Ingen som tvinger noen til å kjøpe heller
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg gleder meg veldig til jul, men synes det er alt for tidlig at det kommer juleprodukter i butikkene. Så jeg lukker også øynene for det fram til desember.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg prøver ignorere det jeg også, men likevel synes jeg det er vel tidlig.
Sweet Amber Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Det er da helt normalt at julevarene kommer i oktober. Tidligere år har den jo faktisk vært i butikken alt i september. Det er bare å la være å handle. Klager som dette kommer i aviser, forum og i samtaler i oktober hvert eneste år, men jeg synes det minner litt om å klage bare for å klage.... Jul for meg handler om at familien samles, og vi feirer vår overflod, at det snart går mot lysere tider og blir påminnet de som har mindre enn oss selv og hva vi kan gjøre med det. Julestemning er ikke det samme som julehandel, og dermed skal det mer til enn lang salgstid på julevarene for å fjerne min julestemning. Forresten er julemarsipan godt hele året og jeg gleder meg vanvittig til den kommer i butikken:) De som ikke vil ha kan bare la være å kjøpe-
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg synes at "offentligheten" burde ventet til første adventshelgen jeg! Likt for alle! Da hadde desember blitt skikkelig spesiell.. ))
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Det er vel ikke tidligere i år enn det har brukt å være. Eneste forskjell er at i år er jeg glad for det. Jeg har termin så nært jul at jeg gjerne tar litt julefeiring på forskudd i år. Er jo også ferdig med julegavene, og har tatt meg selv i å nynne på julesanger et par ganger allerede.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #11 Skrevet 12. oktober 2010 Problemet her jeg bor er ikke at det kommer litt jul på forskudd, men at når jula kommer tar det seg liksom ikke opp i det hele tatt. Ingen arrangementer eller julemarkeder eller noe.
zearesha Skrevet 12. oktober 2010 #12 Skrevet 12. oktober 2010 Syns det er helt greit at jula kommer tidlig jeg For da slipper jeg å handle masse i desember med kjempemage, bekkenløsning og alt annet på glatt føre i kuldegrader, men kan heller kose meg og fordele det utover allerede fra nå og fram til jeg føler jeg har alt jeg trenger Dessuten er jo det bedre for økonomien og da, å få fordelt juleutgiftene utover oktober-november- OG desemberlønninga Kommer til å begynne å hamstre allerede om få dager, og desember skal brukes inne i varmen til julebakst, juleverksted og annen kos, i stedet for stress i butikker Flott plan for min del hvertfall, så får de som vil syns det er kjedelig med jul alt nå
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 12. oktober 2010 #13 Skrevet 12. oktober 2010 Ufattelig irriterende! Jeg synes jula skulle vært forbeholdt siste halvdel av desember når det kommer til pynting og julesanger, for så tidlig som det starter nå så blir jeg gaaaal av å se rødt, grønt, og julenisser og høre "Oh holy night (crap?)" Allerede tidlig i første halvdel av desember.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå