Gå til innhold

Barnehageansatte/ barn og ungdomsarbeidere- SE HIT! I need some help!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal undervise en liten gruppe med barn i temaet ulykke. Dem er rundt 2-4 år. Hvordan kan jeg lære dem om ulykker uten å skremme dem? helst prøvd å fått med stabilt sidelei også.

Noen som har gjort dette før? kan dere komme med noen eksempler?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke svare deg..., men lurer egentlig veldig på hvorfor du skal undervise i noe du ikke vet hvordan skal gjøres..??.. :)

Skrevet

nei, du kan så spør;) jeg er ute i praksis, og fikk da i oppgave av en ansatt om å undervise disse barna. jeg har selv sagt at jeg ikke vet hvordan jeg skal formiddle sånnt til barn.

HI

Skrevet

Bamsesykehus! Slik lærer barn mye av.

De små sitter sikkert stille i max 20min så jeg hadde stillt opp med spennede plaster. Kanskje en bamse er solbrent, mens en annen har bandasje på. En annen bamse har sikkert bare vondt i magen fordi han gruer seg til noe - eller fordi det finnes sommerfugler der inne. Har bamser tårer?

Små barn lærer bedre enn vi tror, men stabilt sideleie???? Hvorfor skal du lære dem det? Hadde mer satset på å fortelle at det ikke er farlig å skade seg.

Skrevet

Relater det til noe barna kjenner fra før, som å falle og skrubbe kneet, skalle i noe, sette noe i halsen osv, og legg det på det nivået. Ta med ting de kjenner som plaster, bandasjer, osv, og gjerne en stor bamse som har ramlet og skadet seg ( rødt garn eller rød ull kan settes fast i pelsen som sår) og så kan barna komme med innspill til hva dere må gjøre for den. Ta med doktorsaker som de kan leke med etterpå.

Stabilt sideleie kan du vise på et barn og få dem til å prøve på hverandre om de vil, men ikke sett din ære at det skal bli så riktig.

Skrevet

Signerer bamse og dukkesykehus. Plaster på sår, bandasje, kaldt vann om man brenner seg, dunke i ryggen om noen har noe i halsen etc. Så kan du lære de stabilt sideleie og at de må skaffe hjelp hos voksen. Om de er alene at de må rope av full hals.

Er jo meningen at det skal være tilrettelagt deres alder så noe dypt inn på førstehjelp trenger du nok ikke å gå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...