Gå til innhold

Fotballtrening?


tinemor83

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid (ca 6 uker på vei) og da dukker det opp noen spørsmål i hodet mitt...

 

Jeg skal i utgangspunktet på fotballtrening i morgen og skal spille kamp i november. Jeg er for sikkerhets skyld keeper...

 

Ville dere ha fortsatt som vanlig eller er det på tide å legge inn årene for denne gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sluttet med en gang og heller funnet en annen treniingsform... Fotball er en risikosport når en er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye bed bebisen!

Jeg ville ikke spilt fotball i svangerskapet, faren for støt mot magen i lagidrett er såpass stor...

Mange andre ting du kan trene så lenge da!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det innebærer vel egentlig at jeg må fortelle denne lille store nyheten en del før jeg egentlig hadde tenkt da... Keeper er en smule vesentlig når en skal spille kamp...

Tenkte egentlig at babyen er så godt beskytta inni der at det kanskje ikke gjorde noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et dilemma det der....

Husker det var mange som kom slukøret med babynyheter til laget da jeg spilte innebandy. :)

 

Dette klippet jeg ut fra NHI sin hjemmeside:

 

Aktiviteter du bør være forsiktig med

Aktiviteter som innebærer høy risiko for å falle eller for slag/spark mot magen, bør du unngå. Kontaktidretter som handball, fotball, basket og ishockey betraktes som risikoidretter. Idretter med høy risiko for å falle som turn, sprangridning, alpinsport er heller ikke å anbefale.

 

Du kan lese mer her:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/livsstil/rad-om-trening-under-graviditet-24743.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...