Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Hei! Håper noen har litt råd eller erfaringer å komme med her... Jeg er utdannet make-up artist og negledesigner, elsker faget men kan desverre ikke jobbe med det da jeg har kraftig eksem! Får utbrudd og sprekker opp i fingrene når jeg jobber med dette. Selvfølgelig ikke noe problem å dukomentere dette. Jeg har prøvd med i forskjellige yrker, men her jeg bor er det ikke mange jobber å hente, spessielt ikke uten utdanning! Jobber nå som telefon selger, og holder på å gå på veggen! Jobben er forferdelig, får bare dritt slenging og går nesten hjem med gråten i halsen! I dag når sambo hentet meg knakk jeg bare sammen i bilen, er ikke å jobbe jeg blir sliten av, men all dritten, og følelsen av å være dum og ressussvak som ikke kan få noen bedre jobb! Jeg er ikke dum, heller ikke ressuss svak, bare valgte feil da jeg var veldig ung.... Vill så gjerne ha en utdanning og en skikkelig jobb! Men har jo ikke råd å gå uten inntekt heller da.... Er omskolering en mulighet? Hva får man event i mnd, er det da kurs via nav de bruker? Hjelper de deg å ta det rette valget? Håper så veldig at noen kan hjelpe meg her :/
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Utdanning via staten KAN man få dersom det er nødvendig og hensiktsmessig pga sykdom, skade eller lyte - ikke frodi man har lyst på en utdanning og ikke ahr råd til å gå uten inntekt. Man har fine finanisieringsordninger i Norge (lånekassen), som de aller fleste studenter benytter sge av. Fint få har råd til å studere uten noen form for støtte derfra, og de fleste jobber ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Omskolering er ikke nødvendigivs utdanning via NAV. det kan like gjerne være praksisplass, kurs og andre ordninger. De færreste på attføring får sponset ny utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå