Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Blir en vant med vonde lukter etterhvert?? Er i sykehjemspraksis og sliter skikkelig med å håndtere alle de vonde luktene av sterk urin, avføring osv:(
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 jobber som hjelpepleier å har jobbet i år nå å ja du blir vant men noen egner seg bare ikke å de blir ikke vant luktene osv:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Lukk nesa før du skal inn i dritten, det er det eneste jeg kan anbefale deg,jeg er sykepleier og hater avføringslukt:( Men jeg holder ut fordi jeg trives i jobben min! For all del ikke få deg jobb på gastrokirurgisk avdeling etter endte studier da kommer du ikke utenom daglig kontakt med avføring!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Håper det kommer seg da, det er bare luktene jeg ikke trives med:/
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Prøver å holde pusten, men brekningsrefleksen kommer automatisk:( Varierer jo fra pasient til pasient da, noen lukter lite mens andre lukter ille..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Du blir vant til det. Første uka som student på sykehjem spiste jeg ikke lunsj en eneste dag, var bare kvalm av alle luktene. Nå, 9 år senere går det helt fint å hjelpe en pasient med avføring for så å spise rett etterpå. Man blir herdet.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Blir vant til det ja, hvertfall de vanlige luktene (jobber på sykehjem) som avføring, urin og lignende. Trur den lukta jeg har hatt mest problemer med i utdanningen (er nyutdannet) er de i operasjonssalen, og da spesielt brent kjøtt/fett.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Den første tiden jeg jobbet på sykehjem var jeg ekstremt var for alle luktene der. Mitt råd til deg er å ha en tube med mentholatum salve i lomma, og smør rikelig under/inni nesa før du skal gjøre "dritt"jobber. Da kjenner du bare mentohlatumøukta Ellers så går det over etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå