Gå til innhold

Til dere som er sykepleier/hjelpepleier e.l...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir en vant med vonde lukter etterhvert??

Er i sykehjemspraksis og sliter skikkelig med å håndtere alle de vonde luktene av sterk urin, avføring osv:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobber som hjelpepleier å har jobbet i år nå å ja du blir vant men noen egner seg bare ikke å de blir ikke vant luktene osv:)

Skrevet

Lukk nesa før du skal inn i dritten, det er det eneste jeg kan anbefale deg,jeg er sykepleier og hater avføringslukt:( Men jeg holder ut fordi jeg trives i jobben min!

For all del ikke få deg jobb på gastrokirurgisk avdeling etter endte studier da kommer du ikke utenom daglig kontakt med avføring!

Skrevet

Håper det kommer seg da, det er bare luktene jeg ikke trives med:/

Skrevet

Prøver å holde pusten, men brekningsrefleksen kommer automatisk:( Varierer jo fra pasient til pasient da, noen lukter lite mens andre lukter ille..

Skrevet

Du blir vant til det. Første uka som student på sykehjem spiste jeg ikke lunsj en eneste dag, var bare kvalm av alle luktene. Nå, 9 år senere går det helt fint å hjelpe en pasient med avføring for så å spise rett etterpå. ;) Man blir herdet.

Skrevet

Blir vant til det ja, hvertfall de vanlige luktene (jobber på sykehjem) som avføring, urin og lignende. Trur den lukta jeg har hatt mest problemer med i utdanningen (er nyutdannet) er de i operasjonssalen, og da spesielt brent kjøtt/fett.

Skrevet

Den første tiden jeg jobbet på sykehjem var jeg ekstremt var for alle luktene der.

Mitt råd til deg er å ha en tube med mentholatum salve i lomma, og smør rikelig under/inni nesa før du skal gjøre "dritt"jobber. Da kjenner du bare mentohlatumøukta :)

Ellers så går det over etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...