Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 Bodd sammen i 14 år, gift i 9 av de. Han hadde hus (verdi på hus ca. 2 mill.) og gjeld på ca. 600000 da jeg flyttet inn. Siden jeg flyttet inn har vi bygd stor garasje, gjort istand et rom og et bad som ikke var ferdig. Og vi har pusset opp hele huset. Kjøpt hytte for 1,3 mill og totalt renovert og pusset opp den. Verdi ca 3 mill. i dag. Vi har i dag 2,5 mill. i lån som vi begge står på. Han har snakket med advokat og ble fortalt at huset i sin helhet var hans iom at han eide det før jeg flyttet inn. Jeg kjenner jeg ikke er helt enig i det, da verdien på huset har jo steget på disse årene og jeg har betalt all min lønn i felleskassen. Kjenner jeg får vondt i magen at jeg kanskje får 250 000 og bare deling av hytta.. Hva mener dere blir riktig her??
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Han har siker ikke gitt advokanten sin riktige opplysninger. Du trenger egen advokat.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Hadde håpet at dette skulle gå pent og pyntlig for seg, og at vi trengte bare en advokat. Jeg har ingen agenda på at jeg skal grabbe til meg alt, men hadde jo håpet på at jeg skulle sitte igjen med noe i løpet av alle disse årene.
Verbena Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Han skal ha verdien av huset slik den var når du flyttet inn. Alt over det skal deles likt. Om bare han hadde gjeld når dere flyttet sammen er også den gjelden bare hans. De verdier og heftelser man tar med seg inn i et forhold/ekteskap har man i utganskpunktet rett på når man går ut av et forhold/ekteskap. Så all verdi over de 2millionene huset var verdt da, skal deles likt mellom dere. Evnt ut fra inntekt om en av dere har tjent betydelig mindre enn den andre. Er værtfall slik jeg har forstått reglene! Kontakt egen advokat sånn som anonym over her skrev!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg syns du også bør få deg egen advokat. Jeg mener heller ikke du skal kreve noe du ikke kan kreve, men heller ikke gi avkall på noe du har krav på. Han vil selvfølgelig fremstille saken etter hva som gagner han, så vær smart for din egen del! Det finnes lover og regler som "mannen i gata" ikke har peiling på, så da er det greit å ha noen som kan ordne opp for deg
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 Får høre da hva som kommer ut av møte vi skal ha med advokaten, etter alle papirene er på bordet! Føler meg litt "dum" da jeg har bodd sammen med han hele mitt voksene liv og aldri for meg selv. Men kjenner at jeg blir den tapende part på alle områder. Han tjener over 1.mill i året og jeg går på trygd...søker jobber da og håper det går min vei snart. Jeg har jobbet og hatt en god jobb i 10 år og tjent opp mot 500 000 i året men måtte omskoleres. Nå sitter han igjen med hus og hytte, og jeg med nesten ingenting. Han vil ha barna 50/50 så jeg vil i tilegg slite med å få leie en anstendig leilighet. Litt syt og klag... Skal se på leilighet etterpå, så jeg er spent om noen i det hele tatt vil leie til en tre barns mor..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har ikke peiling på den økonomiske biten, men jeg vet at så lenge dere ikke var gift så får han ikke automatisk delt omsorg. Jeg vet ikke hvor gamle barna deres er, men er de under skolealder dømmer ikke en domstol delt omsorg med mindre det er veeeldig spesifikke omstendigheter. Hva med å foreslå 60/40 sånn at du har mulighet til å holde hodet over vann? Du er tross alt moren til barna hans, og med mindre han hater deg nå, så bør han skjønne at om han hjelper deg så kommer det barna hans tilgode.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Vil tro du har rett på halvparten av alt, så lenge dere ikke har noen særavtale. Dere har vært gidt så lenge at alt skal deles.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Det du tar med inn i et ekteskap tar du med deg ut igjen! Sånn er lovene for deling av skilsmisse! Ang hytten dere har kjøpt sammen etter dere var gift, så vil det måles på skjønn her om hvorvidt du har deltatt i betaling av lån etc på hytten. Men vist dere har betalt like mye på det så må hytten selges eller den ene part kjøpe ut den andre. Siden dere er gift med felles barn skal det veldig mye til for og "hindre" han i 50/50 omsorg så lenge han er skikket til dette.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg håper at det økonomisk blir greit for deg, dette med deling. Du har vel vært med på å ta utgifter i alle år--- Jeg er ikke best på å gi råd der.. Når det gjelder omsorg, håper jeg IKKE det er økonomi som bestemmer omsorgsfordelingen for noen av dere... Men det som er det beste for barna..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #11 Skrevet 12. oktober 2010 Altså hadde han verdier for 1,4 mill inn i ekteskapet? Huset minus gjelden.. Da er det dette han skal ha med seg ut igjen også, alt annet dere har opparbeidet dere gjennom 9 års ekteskap skal deles likt med mindre dere har avtalt noe annet. Ta kontakt med en advokat!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #12 Skrevet 12. oktober 2010 Det var sånn jeg tenkte også.. Men vi får se da hva denne advokaten kommer opp med. Er en helt objektiv en som ingen av oss kjenner fra før. Har sett på leilighet nå, men følte meg ikke særlig attraktiv i forhold til de andre på visningen.. 3 barn og omskolering gjennom nav, huff følte meg som en idiot!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå