Gå til innhold

Kan jeg ringe læreren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha snakket med læreren til datteren min om noe, men kan jeg ringe ham nå, eller må jeg vente til i morgen og heller ringe like etter at skoletiden er ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærerne til våre barn sier at vi kan ringe dem når som helst om vi lurer på noe :))

Skrevet

Ring i morgen tidlig, til kontoret på skolen og legg igjen en beskjed der du ber læreren ringe deg når det passer. Evnt ring like etter at undervisningen er ferdig i morgen. Dette er etter arbeidstid for læreren og selvom han nok tar telefonen å snakker med deg, så er dette fritiden hans. Nå er det også kommet nye regler sånn at slike samtaler skal logføres pga endel ting og det går ikke når du ringer til hans private telefon på ettermiddagstid.

Skrevet

Det kommer helt an på hva det gjelder. Er det noe alvorlig (skillsmisse, alvorlig sykdom i familien, alvorlig mobbing)er det greit å ringe i dag, er det noe som du helst vil snakke med han om før neste gang læreren møter barnet ditt ringer du i morgen tidlig, f eks ti på halv ni (lærere har arbeidstid litt før elevene begynner) og om det ikke haster så veldig ringer du i morgen etter skoletid.

Prøv å respektere at lærere også har et liv utenom skolen. Vi stiller gjerne på og hjelper, ikke misforstå (!!!!!!!!) men ikke ta telefoner hele tiden om småting. F eks har jeg noen som stadig sender tekstmelding om det stemmer at leksen skal vere sånn og sånn....

Hilsen lærer

Skrevet

Det er jo derfor jeg spør her om man kan ringe i fritiden.. Haster litt da, men det kan nok vente til i morgen tidlig! :)

HI

Skrevet

Fungerer ikke slik her iallefall. Ungene (3.kl. + 7.kl.) får ukeplaner hver uke, på ukeplanene setter lærerne (3 stk) sine private mob.nr + mailadr. og oppfordrer oss til å ta kontakt dersom det skulle være noe. Hva som helst!!

I skoletiden er det ofte vanskelig for dem å slippe fra, men er det viktig, så er det greit.

Dette sier de også til oss på alle møter.

Skrevet

Læreren her...

Synes det er supert at du tenker over det, og ikke bare ringer!

Dersom det er noe som læreren trenger litt tid på å tenke gjennom, foreberede, evt snakke med andre lærere eller rektor om før han møter eleven/klassen kan du ringe i dag. Evt send en tekstmeldig først og spør om han/hun har tid til en prat, evt når.

Jeg har ofte fått det, og svart at "ringer deg om..." Det er veldig greitt!

Grunnen til at jeg skrev siste avsnittet i sta, var med tanke andre som leser tråden at de tenker over om de ringer for "ingenting". Som sagt vi stiller på for elevene våre (de er nesten litt våre barn, man blir veldig gla i de), og det er greitt at foreldre ringer, så sant det er en grunn til det.

Skrevet

Endte med å sende en melding på it's learning, så håper jeg får svar der.. Hvis ikke får jeg ringe i morgen like etter skolen er ferdig! :)

HI

Skrevet

Med mindre det haster, så vent til i morgen. Er selv lærer og er ikke spesielt begeistret for foreldre som ringer meg på ettermiddag/kveld uten at det er noe svært viktig. Helt ok da så klart, men for småplukk kan det godt vente til dagen etterpå. Hva gjelder det da?

Skrevet

Hva det gjelder er vel strengt tatt en privat sak.. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...