Gå til innhold

Kan en GU føre til spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ligger et innlegg på 1.trimester om ei som er sikker på at det skjedde. Hun var gravid, men er det ikke lenger. Det hun mener skjedde er at legen rota rundt i livmora hennes. Burde hun ikke blødd etterpå i så fall?

Kan det stemme? Ble litt redd her selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo ikke akkurat rote INNE i livmora. Og om det var så lett, så hadde det jo bare vert å rote litt oppe i vagina og så hadde ingen trengt å reise på sykehuset for å få utført abort! OG dessuten hadde ingen gått over termin, for man kunne jo bare "rote litt oppi der" og så kom barnet ut!

Skrevet

Så du tror ikke det går an? Hvorfor tror nesten alle i den tråden at det skjedde sånn da? Og ville hun ikke ha blødd og fått kjempevondt da? Jeg har også hatt GU og var blitt gravid da, så bare lurer.

Skrevet

De har gått bort fra GU under svangerskapet nettopp pga abort faren. Betyr jo selvsagt ikke at alle aborterer pga GU da. Men at det finnes en risiko!

Skrevet

De fleste svangerskap ender faktisk med SA på et veldig tidlig tidspunkt, gjerne før man har oppdaget at man er gravid. Det skjer av seg selv og har ingenting med om man har vert hos gynekolog å gjøre.

Skrevet

Har aldri hørt om at noen aborterer etter en GU undersøkelse. De tar jo ofte innvendig UL o.l når man er så kort på vei. Men det er selvfølgelig fullt mulig det stemmer selv om jeg ikke har hørt om det ;) Syns bare det høres rart ut mht alt jeg har gått igjennom i mine svangerskap. Trodde liksom spontanabort handlet mer om misdannelser på fosteret. Dessuten skal det vel la seg godt gjøres å rote INNI livmora. Jeg tviler ihvertfall på at det er grunnen til aborten, men det kan jo være hun er så trist at hun trenger en "forklaring". Men det er alltid leit å høre om spontanaborter uansett, håper det går bra med henne.

Skrevet

leste den tråden nå. Men det hørtes ikke ut som en vanlig GU hun hadde tatt heller. Med alle blødningene hun hadde hatt i mange måneder så kan det vel være en haug av forklaringer til hvorfor hun aborterte, men dette er ikke jeg kvalifisert til å uttale meg om, så jeg gir meg her ;)

Skrevet

De har ikke gått bort fra GU som en del av svangerskapsoppfølgingen på grunn av abortfaren, men på grunn av økonomi.

De som ber om det til første time får fortsatt GU gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...