Gå til innhold

Dårlig samvittighet. Var jeg ond?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld kom jeg kjørende hjem, parkerte foran huset. Jeg fikk da se en katt på plenen, og katten hadde fanget en mus (tror det var mus, men det var mørkt, så det KAN ha vært ei rotte). Musa levde fortsatt, og katten lekte med den.

Jeg husjet på katten så den skulle la musen løpe. Men så kom jeg til å tenke på vinteren, museplager, ROTTEplager (vi har hatt det for noen år siden), så jeg stanset og gikk inn. Så i øyekoroken at katten fikk innhentet musa.

Har hatt litt dårlig samvittighet. Det var jo fryktelig synd på den lille musa, men på den annen side, det jo naturens gang, og det er kjempefint at nabokattene holde muse- og rottenivået nede.

Syns dere jeg var slem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må jo jeg være fryktelig ond, som setter ut musefeller helt bevisst ;)

Neida, du var ikke ond. Du bare så naturens gang. Og den katten har nok fanget mange mus og fugler, uten at noen har sett det. Da er det jo ren ondskap å ha en katt som en slipper ut, da.

Skrevet

Hehe. Litt ond kanskje, men hva skulle du gjort da? Tatt musen til dyrlegen?Den var nok skadet og ville nå dø uansett. Det du kunne ha gjort var selvsagt å ta livet av musen raskt og dermed skånet den for å bli pint av katten. Men forstår godt at du ikke hadde særlig lyst til det. Jeg har gjort det samme med dårlig samvittighet...Katter er søte, men egentlig ganske fæle dyr.

Katteelsker

Skrevet

Naturens gang. De holder bestanden nede og hjelper evolusjonen ved å ta de svakeste invividene. Du er ikke ond. Katta mi tar mus stadig vekk, de fleste dør selvom jeg klarer å fange dem fra katta.

Skrevet

Litt "ond" som forsøkte å ta fra katten byttet sitt, ja. Heldigvis tok du til vettet før du fikk gjort noen skade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...