Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #1 Skrevet 12. oktober 2010 jeg klarer nesten ikke å vente lenger!! Gleder meg sånn til adventskos og julekos!!! heldigvis er det en lang advent i år!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg får helt vondt av folk som ikke klarer å bruke hva, hvem, når, hvilket, hvilken osv riktig. Høres mindre smart ut. Men til spørsmålet ditt: Jeg vil nok begynne å bake i siste liten slik jeg alltid gjør ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 I begynnelsen av desember, får være måte på å trykke i seg smør og sukker, får holde å gjøre det i desember, hehe.
☆☆☆ Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Slutten av november, slik at jeg har julekaker i advent. Skal lage kransekakestenger, marengser og berlinerkranser. Så får vi se etterhvert hva annet..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg baker da ikke kaker to og en halv måned før de skal spises.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #6 Skrevet 12. oktober 2010 På Rimi sånn omtrent 20/12, antar jeg.
☆☆☆ Skrevet 12. oktober 2010 #7 Skrevet 12. oktober 2010 Det går faktisk godt an om man har dårlig tid frem mot jul (hvilket jeg ikke har, som er barnløs enda), småkaker tar ikke skade av en runde i fryseren. Jeg kjenner ei som er ferdig med kakebakingen snart, og har fryseren full av julegodt. Slik kan en travel husmor komme unna julestria uten raseriutbrudd på det aller meste siste uka...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #8 Skrevet 12. oktober 2010 Begynner å bake ca 2. uka i desember, men vi smaker bare på det som blir bakt den dagen. Resten legges vekk til lille julaften. De har vi det første "juleselskapet".
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #9 Skrevet 12. oktober 2010 Vel, hver sin lyst. Jeg foretrekker så absolutt ferskere bakst enn det du gjør. Da er det bedre å begrense baksten. Den blir ofte ikke spist opp før et godt stykke ut i januar uansett.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #10 Skrevet 12. oktober 2010 I slutten av november/begynnelsen av desember tenker jeg I selve jula spiser man jo så mye god mat og dessert at julebaksten ofte bare blir liggende, er min erfaring. Ingen orker noe særlig med kaker rett etter en god middag og stor posrjon dessert Derfor pleier vi å kose oss med litt julebakst i adventstida vi, ofte er pepperkakene som barna selv har bakt og pyntet spist opp innen julaften Det er julestemning for oss, samle oss foran julekalenderen på nrk klokken seks, kose oss med litt julekaker og fyr i peisen Julen handler mye om forventninger, for oss er adventstiden en perfekt tid til å kose seg litt ekstra sammen, mens det er på det mørkeste ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå